اهمیت تقویت و شکل گیری تیم‌های تخصصی امدادی در هلال احمر


اهمیت تقویت و شکل گیری تیم‌های تخصصی امدادی در هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با دکتر مخلص الائمه، استاندار مرکزی با تبریک ولادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار گفت: بیش از ۵۰ درصد یعنی حدود ۱۵۹ هزار نفر از شهدای ما نوجوان و جوان هستند، آن‌ها با بصیرت...

اهمیت تقویت و شکل گیری تیم‌های تخصصی امدادی در هلال احمربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار با دکتر مخلص الائمه، استاندار مرکزی با تبریک ولادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار گفت: بیش از ۵۰ درصد یعنی حدود ۱۵۹ هزار نفر از شهدای ما نوجوان و جوان هستند، آن‌ها با بصیرت جان خود را در راه نظام و انقلاب دادند و اکنون مردم بشردوست ایران همچون گذشته در بستری دیگر با اموال خود پا در مسیر خیرخواهی و امور داوطلبانه می‌گذراند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: راه شهید فهمیده‌ها را نوجوانانی با سن کم، ولی با اراده‌ای راستین و عزمی‌بلند مثل علی لندی عضو داوطلب هلال احمر از چهارمحال بختیاری که جان خود را برای نجات جان‌ها فدا کرد، طی می‌کنند.

وی افزود: روحیه امدادگران در هلال احمر همان روحیه بسیجیان را تداعی می‌کند و در حقیقت بستر بسیار مناسبی برای تعالی است.
سلیمانی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی غیر دولتی و ظرفیتی عظیم در اختیار استان‌ها است افزود: هر چه جلوتر می‌رویم هیچ کمبودی در نوع خدمت رسانی هلال احمر دیده نمی‌شود و امور به خوبی پیش برده می‌شود.

وی تاکید کرد: تمامی داوطلبان هلال احمر ظرفیت بسیار مناسبی برای کشور هستند که با توجه به اهداف، اصول و نگاه بازی که جمعیت هلال احمر دارد و مشاهده می‌شود در هیچ زمینه‌ای محدودیتی ندارد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در بحث تأمین دارو، هلال احمر توان بسیار بالایی هم در واردات و هم تولید دارو دارد که در آخرین مورد دو محموله ۵۰ و ۵۵ تنی آنتی بیوتیک را وارد و در رفع مشکلات این دارو اقدام اساسی انجام داد.

به گفته دبیرکل هلال احمر، اعتماد فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به جمعیت هلال احمر ایران منجر به این شده که بار‌ها در تمامی‌برنامه‌ها شرکت کنند و این اهتمام و مشارکت فعال تمامی سطوح را در هلال احمر دیدند.

سلیمانی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشورمان و استفاده از ظرفیت هلال احمر برای آموزش و آمادگی کامل قبل از وقوع زلزله، هلال احمر می‌تواند تمامی مدارس را آموزش دهد و تیم‌های تخصصی امدادی تشکیل دهد تا در مواقع مورد نیاز و شرایط بحرانی بتوانند کارآمد و مؤثر باشند.

وی از عوامل استان مرکزی از استانداری تا مدیریت بحران و هلال احمر که در برنامه‌های زیادی پیشکسوت و پیش قدم بوده اند و رسالت و ارادت خود را بار‌ها در جایگاه‌های مختلف به تصویر کشیدند قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟