علاوه بر توجه به ایجاد حب وطن در دانشجویان، باید برای اشتغال آنها هم برنامه‌ریزی کنیم


علاوه بر توجه به ایجاد حب وطن در دانشجویان، باید برای اشتغال آنها هم برنامه‌ریزی کنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی شریف و ناحیه نوآوری شریف گفت: برای اینکه شریف، شریف‌تر شود باید علاوه بر توجه به اخلاق، فرهنگ و ایجاد حب وطن در دانشجویان، برای اشتغال آنها نیز برنامه‌ریزی کنیم.

علاوه بر توجه به ایجاد حب وطن در دانشجویان، باید برای اشتغال آنها هم برنامه‌ریزی کنیم

به گزارش ایران اکونومیست،در جریان این بازدید دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشستی با حضور دکتر جلیلی، رئیس دانشگاه، دکتر حدادپور معاون پژوهش و فناوری، دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت، مهندس دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف که در اتاق شورای دفتر ریاست برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اثرگذاری نقش دانشگاه شریف در حل مسائل کشور گفت: اگر قرار باشد شاهد اتفاقات تازه‌ای در حوزه فناوری در کشور باشیم یکی از قطب‌های آن دانشگاه صنعتی شریف است. برای اینکه شریف، شریف‌تر شود باید علاوه بر توجه به اخلاق، فرهنگ و ایجاد حب وطن در دانشجویان، برای اشتغال آنها نیز برنامه‌ریزی کنیم. بی‌دلیل نیست که در دین بارها و بارها به اهمیت کارکردن و کسب رزق حلال تاکید شده است باید عزم خود را جزم کنیم تا برای دانشجویان محیطی فراهم آوریم که مشغول به فعالیتی شوند تا علاوه بر لذت از کار خود اثرگذار نیز باشند.

وی تاکید کرد: ملاک اثرگذاری امید به آینده است. بزرگترین دلیل اتفاقات اخیر از عدم وجود امید در جامعه است. هرگاه سطح امید پایین بیاید اثرگذاری کم می‌شود. باید برای ایجاد امید و انگیزه برنامه‌ریزی شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه افزود: فعالیت خود را به طور جدی در حوزه توسعه اقتصاد آغاز کرده‌ایم. باید با توسعه بازار بعنوان نماینده حاکمیت فضا را برای تنفس شرکت‌های خصوصی فراهم آوریم. شرکت‌های کوچک اطراف دانشگاه اگر زیر نظر معاونت علمی و فناوری در چند حوزه کلان مورد نیاز کشور فعالیت خود را دنبال کنند پس از گذشت چند سال شاهد ایجاد چند غول فناوری به معنای واقعی خواهیم بود که می‌توانند همچون لوکوموتیو کشنده باشند و شرکت‌های کوچک در ادامه حرکت آنها ارتزاق کنند.

دکتر جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز با اشاره به وضعیت این روزهای دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی شریف دوران ویژه‌ای را می‌گذراند و دانشگاه‌داری کهن در شریف به دلایل و زوایای مختلف قابل ادامه نیست. در خصوص گذر از این دوران باید چاره‌ای بیاندیشیم و حل این مسائل نیاز به همکاری و همراهی دارد. باید شریفی نو بسازیم متفاوت از شریف کنونی. به همین منظور باید از برخی کارهایی که هم‌اکنون انجام می‌دهیم صرف‌نظر کنیم و در برخی مسائل تجدیدنظر کنیم و راه‌های نو و جدیدی را در پیش بگیریم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که این جلسه بتواند برای جامعه علمی، نخبگی و نیازمندی‌های کشور و همچنین دانشجویان جوانی که برای تربیت به دست ما سپرده‌ شده‌اند مفید و موثر باشد.

سپس مهندس دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری شریف به ارائه گزارشی در خصوص ناحیه نوآوری شریف پرداخت.وی با بررسی ناحیه نوآوری شریف در بخش‌های مختلف وضعیت ناحیه نوآوری را در حال حاضر مطلوب دانست و اضافه کرد: با وجود وضعیت مناسب در بسیاری از بخش‌ها در قسمت خدمات شهری و تعامل با مردم ناحیه علیرغم تلاش‌های زیاد صورت گرفته وضعیت هنوز قابل قبول نیست و جای کار بسیاری دارد. مهندس دهبیدی‌پور یکی از اقدامات انجام شده در جهت بهبود روابط با مردم ناحیه را ایجاد بورس کارآفرینی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با مساعدت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ناحیه نوآوری شریف به یک الگوی پایدار تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در ادامه این برنامه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از مجتمع نوآوری شهید ستاری، مجتمع خدمات فناوری، ساختمان قدیم آموزش در داخل دانشگاه و برج فناوری بنتک، کارخانه نوآوری بایوتکس و برج فناوری شریف در ناحیه نوآوری شریف بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید