جریمه سنگین برای صرافی کراکن، به علت نقض تحریم‌ها علیه ایران


جریمه سنگین برای صرافی کراکن، به علت نقض تحریم‌ها علیه ایران

صرافی بایننس آخرین شرکتی نیست که با وجود تحریم‌ها از سوی آمریکا به کار خود در ایران ادامه داده است؛ اکنون صرافی کراکن در حال حل و فصل نقض آشکار تحریم‌های موجود در ایران با خزانه‌داری آمریکا است.این صرافی اعلام کرده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا...

صرافی بایننس آخرین شرکتی نیست که با وجود تحریم‌ها از سوی آمریکا به کار خود در ایران ادامه داده است؛ اکنون صرافی کراکن در حال حل و فصل نقض آشکار تحریم‌های موجود در ایران با خزانه‌داری آمریکا است.

این صرافی اعلام کرده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) اکنون موافقت کرده است که 362.000 دلار به عنوان جریمه بپردازد و 100.000 دلار دیگر را نیز در هنگام کنترل سرمایه‌‌ها پرداخت کند.

این چندمین بار است که وزارت خزانه‌داری آمریکا با شرکتی در حوزه ارز دیجیتال تسویه حساب می‌کند. در حال حاضر چندین سال است که صرافی کراکن به پردازش تراکنش‌های ایرانیان مقیم ایران می‌پردازد که شامل 1.7 میلیون دلار بوده است.

با اینکه شرکت‌های آمریکایی اجازه ندارند در ایران تجارت کنند، 826 مورد تراکنش برای ایرانی‌ها در صرافی بین تاریخ اکتبر 2015 و ژوئن 2019 ثبت شده است.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که گرچه صرافی کراکن خواستار اقدامات ضد پولشویی بوده و برنامه‌هایی برای پیروی از تحریم‌ها در اختیار داشت، اما موفق نشد آدرس‌های پروتکل اینترنت را اجرایی کند. این صرافی به هر کاربری که موقعیت مکانی خود را ایران زده بود، اجازه می‌داد تا تراکنش‌ ارز دیجیتال انجام دهد.

در ادامه وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که ابزارهای موقعیت جغرافیایی حیاتی بوده و این صرافی می‌توانست به راحتی آی‌پی کاربران را مسدود کرده و با سایر ابزارها، موقعیت کاربران را به درستی تشخیص دهد. همچنین با این روش، می‌شد از ورود و مشارکت کاربرانی که در مناطق تحریم‌شده هستند جلوگیری کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین از صرافی کراکن گله کرد و گفت که بهتر است چنین محدودیت‌هایی فقط در زمان افتتاح حساب نباشد؛ یعنی هنگام انجام تراکنش‌های بعدی وجود داشته باشد.

سپس کراکن سیستمی راه‌اندازی کرد که به طور خودکار می‌توانست آدرس‌های تحریم شده را مسدود کند. البته پس دادن این مبلغ توسط خزانه‌داری آمریکا نمایانگر کوچک بودن میزان تخلفات کراکن است؛ اگرچه کراکن باور دارد کار اشتباهی انجام نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد