فاجعه سبزپوشان با دو گل آفساید/ مکزیک 2- عربستان 1، سالم مامور مخفی لواندوفسکی!


فاجعه سبزپوشان با دو گل آفساید/ مکزیک 2- عربستان 1، سالم مامور مخفی لواندوفسکی!

مکزیک با وجود نمایش شایسته در جام جهانی نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی بالا برود و مثل عربستان حذف شد.

در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام جهتنی قطر دو تیم عربستان و مکزیک‌ به مصاف هم رفتند که در پایان مکزیک موفق شد با نتیجه دو بر یک عربستان را شکست دهد.

تغییر سیستم رنار در این بازی جواب نداد و عربستان شبیه دو بازی قبلی نبود. آن‌ها با سیستم 3-4-3 وارد زمین شدند و‌مصدومیت البلیهی در اواسط نیمه اول، کار رنار را سخت کرد. شاهین‌ها با این سیستم نتوانستند آفسایدگیری را به درستی انجام دهند و بارها و بارها دروازه‌شان در نیمه نخست تهدید شد اما العویس سد محکمی مقابل آرزوهای مکزیکی‌ها بود.

در نیمه دوم تاتا مارتینو تیمی هجومی‌تر را روانه میدان کرد و با دو ضربه ایستگاهی توانست در عرض ۵ دقیقه در آستانه صعود به دور حذفی قرار بگیرد اما پس از گل دوم تمام موقعیت‌های آزتک‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت و گل الدوساری در دقیقه ۹۶ تیر خلاصی بر امیدهای آن‌ها در واپسین لحظات بود.

به این ترتیب مکزیک با ۴ امتیاز و عربستان با ۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و از صعود به دور حذفی باز ماندند.

ویدئو: 266040


همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی عربستان و مکزیک در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.

جام جهانی 2022 قطر - گروه C
ورزشگاه: استادیوم لوسیل

داور: مایکل الیور

تیم ملی عربستان:

محمد العویس، سعود عبدالحمید، حسان التمبکتی، علی البلیهی (37- ریاض الشراهیلی)، سلطان الغنام (88- حتان سلطان بابهیر) محمد کنو، عبدالله العمری، علی الحسن، فراس البریکان، سالم الدوساری و صالح الشهری (61- عبدالرحمان العبود)

سرمربی: هروه رنار

تیم ملی مکزیک:

گی‌یرمو اوچوآ، سزار مونتس، خسوس گایاردو، هکتور مورنو، خورخه سانچز (87- کوین آلوارز) اوربلین پیندا (77- کارلوس رودریگز)، ادسون آلوارز (87- روخلیو فونس موری)، جراردو چاوز، الکسیس وگا، هنری مارتین (77- رائول خیمنز) و چاکی لوزانو

سرمربی: جراردو مارتینو

ساعت 22:30 به وقت ایران

🟨 اخطار:

ادسون آلوارز 15

صالح الشهری 28

علی الحسن 34

حسان التمبکتی 51

عبدالله العمری 90

⚽️ شرح گل:

عربستان صفر - مکزیک یک (47- هنری مارتین)

مکزیکی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و ارسال آن‌ها به تیر اول پس از اثر گذاری یکی دیگر از بازیکنان مکزیک در دهانه دروازه مقابل مارتین قرار گرفت و او هم با یک ضربه آرام دروازه را گشود.

ویدئو: 266030
فاجعه سبزپوشان با دو گل آفساید/ مکزیک 2- عربستان 1، سالم مامور مخفی لواندوفسکی!

عربستان صفر - مکزیک دو (52- لوئیز چاوز)

مکزیک از فاصله‌ای کمی دورتر از محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و شلیک چاوز با پای چپ به کنج دروازه العویس رفت و دروازه عربستان برای دومین بار باز شد.

ویدئو: 266031

عربستان یک - مکزیک دو (90+6- سالم الدوساری)

همکاری دو نفره بازیکنان عربستان پشت محوطه جریمه جواب داد و سالم الدوساری در موقعیتی تک به تک توانست دروازه اوچوآ را باز کند.

ویدئو: 266041

بهترین بازیکن زمین:

لوئیز چاوز یکی از بهترین بازیکنان مکزیک در این بازی بود و توانست با یک ضربه ایستگاهی از راه دور دروازه العویس را به زیبایی هر چه تمام‌تر باز کند و یکی از گل‌های ماندگار جام را به ثمر برساند. چاوز دو بار دیگر تا آستانه فروپاشی دروازه شاهین‌ها پیش رفت اما العویس در گام آخر مانع گلزنی او شد. در تیم عربستان هم محمد العویس بهترین بازیکن زمین بود. العویس در این بازی ۸ بار دروازه تیمش را نجات داد و مانع شکست سنگین عربستان در این بازی شد.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۳: ضربه‌ی روی پای صالح الشهری به مرکز دروازه رفت و اوچوا به راحتی آن را مهار کرد.

دقیقه ۴: پاس در عمق بازیکنان مکزیک به وگا رسید اما العویس در موقعیت تک به تک به زیبایی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷: ارسال مکزیکی‌ها از سمت چپ به دهانه محوطه جریمه را العویس توانست در جدال با مهاجم مکزیک دور کند.

دقیقه ۱۳: عربستانی‌ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ضربه محمد کانو با اختلافی اندک از بالای دروازه اوچوآ بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: پس از چند رفت و برگشت روی دروازه عربستان، توپ به چاوز در پشت محوطه جریمه رسید و شلیک این بازیکن را العویس به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۲۵: نفوذ مکزیکی‌ها از سمت راست و پاس رو به بیرون بازیکن این تیم به مونتس رسید و ضربه خطرناک او باز هم در اختیار العویس قرار گرفت.

دقیقه ۲۷: ارسال بلند لوزانو از سمت راست به پیندا رسید اما ضربه سر این بازیکن را سلطان الغنام بلاک کرد.

دقیقه ۴۰: هروینگ لوزانو در سمت راست محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه او پس از برخورد به مدافع عربستان با اختلافی اندک به کرنر رفت.

دقیقه ۴۴: مکزیکی‌ها از چپ و راست روی دروازه عربستان توپ ریختند اما هر بار مدافعان عربستانی مانع گلزنی مکزیکی‌ها شدند.

دقیقه ۵+۴۵: ارسال زیبای محمد کانو از سمت راست روی سر مهاجم عربستان فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن با اختلافی اندک به بیرون رفت.

فاجعه سبزپوشان با دو گل آفساید/ مکزیک 2- عربستان 1، سالم مامور مخفی لواندوفسکی!

دقیقه ۵۵: پاس عمقی بازیکنان مکزیک به لوزانو رسید و او هم با یک ضربه دقیق دروازه العویس را گشود اما کمک داور اعلام آفساید کرد و گل مردود شد.

ویدئو: 266032

دقیقه ۶۶: لوزانو پشت محوطه جریمه عربستان صاحب توپ شد و بلافاصله اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او را العویس در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه ۷۰: ارسال بلند بازیکنان مکزیک درون محوطه جریمه به مارتین رسید اما ضربه او با اختلافی اندک از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: لوئیز چاوز دقیقا از همان نقطه‌ای که گل دوم تیمش را به ثمر رساند صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما این بار شلیک زیبای او را العویس از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۷۵: در سمت چپ محوطه جریمه عربستان، این بار توپ به پیندا رسید اما ضربه او با اختلافی کم از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: باز هم پاس عمقی بازیکنان مکزیک این بار اوریل آنتونا رسید و او توانست دراازه العویس را در موقعیتی تک به تک باز کند اما باز هم اعلام آفساید شد تا این گل مکزیکی‌ها هم مردود شود.

ویدئو: 266038
فاجعه سبزپوشان با دو گل آفساید/ مکزیک 2- عربستان 1، سالم مامور مخفی لواندوفسکی!

🔴حاشیه

* جو استادیوم لوسیل کاملا به سود عربستانی‌ها است و هواداران این تیم شرایط خوبی را برای تیمشان فراهم کردند.

* علی البلیهی در نیمه نخست و در برخوردی که با لوزانو داشت، مصدوم شد و در ادامه از زمین مسابقه خارج شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت