تلاش آمریکا برای تروریستی خواندن یک گروه وابسته به روسیه


تلاش آمریکا برای تروریستی خواندن یک گروه وابسته به روسیه

اقتصادنیوز: آمریکا در پی معرفی یک گروه نظامی خصوصی روسیه موسوم به واگنر به عنوان سازمان تروریستی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام آمریکایی همزمان با تشدید جنگ اوکراین اعلام کرد که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا در حال بررسی معرفی یک گروه نظامی خصوصی روسیه موسوم به واگنر، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی است.

این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، روز چهارشنبه به وقت محلی در عین حال توضیح داد که در این زمینه، تصمیم نهایی گرفته نشده است و مشخص نیست که با توجه به فرآیند حقوقی طولانی این تصمیم، دولت آمریکا در چه مرحله ای قرار دارد.

به گزارش سی ان ان، گروه واگنر قبلا توسط آمریکا تحریم شده بود، اما دولت بایدن در میان فشار - هم از سوی اوکراینی ها و هم از جانب کنگره - برای اعلام روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم به دلیل تهاجم به اوکراین، به دنبال معرفی این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی که در بخارست سخن می گفت، افزود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «آتش و خشم» خود را بر جمعیت غیرنظامی اوکراین متمرکز کرده است و راهبرد اخیر روسیه در هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی اوکراین باعث ایجاد تفرقه بین حامیان این کشور نخواهد شد.

بلینکن درحالی که در بخارست پس از دو روز اجلاس ناتو سخن می گفت، ادعا کرد: گرما، آب و برق، اینها اهداف جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستند. روسیه به شدت به اوکراین حمله می کند. این بی رحمی در مقابل مردم اوکراین وحشیانه است.

وزیر خارجه آمریکا، پوتین را متهم کرد که از طریق آسیب به منابع انرژی اوکراین در فصل سرما و گرسنگی دادن مردم این کشور و افزایش هزینه‌های انرژی در سراسر اروپا و جهان، تلاش می‌کند در ائتلاف غربی اختلاف ایجاد کند و آن را مجبور به پایان حمایت از اوکراین کند.

بلینکن افزود: این راهبرد کارساز نبوده و نخواهد بود. ما همچنان سعی خواهیم کرد اشتباهات روسیه را اثبات کنیم. این امری است که من با صدای بلند و واضح از همه کشورها در بخارست شنیدم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد برای تجهیز و احیای شبکه برق اوکراین، ۵۳ میلیون دلار به این کشور کمک خواهد کرد. آمریکا می‌گوید حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین میلیون‌ها نفر را در معرض خاموشی قرار داده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: کمک آمریکا به کی‌یف در قالب تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی شبکه برق این کشور است که در اولین فرصت ارسال خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این در ۲۴ آبان ماه اعلام کرده بود شرکت روسیه‌ای "واگنر"، نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی قدس نیز به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۲۴ تحریم شده‌اند.

بر اساس اعلام این نهاد آمریکایی، اسامی دو شهروند روسی نیز که ادعا می‌شود در تحویل پهپادهای ایران به شرکت واگنر نقش داشته‌اند، در فهرست سیاه قرار گرفته است.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود همان طور که بارها نشان داده‌ایم، آمریکا مصمم است افراد و شرکت‌هایی را که از تهاجم غیرقانونی روسیه به اوکراین حمایت می‌کنند، بدون توجه به این که در کجا واقع شده‌اند، تحریم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در