اتحادیه اروپا، نسبت به ممنوعیت سراسری توئیتر هشدار داد


اتحادیه اروپا، نسبت به ممنوعیت سراسری توئیتر هشدار داد

اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر توئیتر از قوانین پیروی نکند، این شبکه اجتماعی را در سراسر اتحادیه ممنوع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر «ایلان ماسک»، مالک جدید توئیتر قوانین سختگیرانه جدید تعدیل محتوا را رعایت نکند، توئیتر را در قلمرو این اتحادیه ممنوع خواهد کرد.

منابع آگاه به فایننشال تایمز گفتند که این هشدار از سوی کمیسر اتحادیه اروپا در تماس ویدئویی با ماسک مطرح شده است.

مسئول اجرای قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا از ماسک خواسته است تا به فهرستی از قوانین، از جمله کنار گذاشتن رویکرد خودسرانه برای بازگرداندن کاربران ممنوعه، پیگیری اطلاعات نادرست و موافقت با ممیزی مستقل گسترده پایبند باشد.

در این گزارش آمده است، اگر توئیتر از قانون جدید خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی نکند، ممکن است با ممنوعیت در سراسر اروپا یا جریمه تا ۶ درصد از گردش مالی جهانی این شبکه مواجه شود. منابع گفتند در همین حال، ماسک قانون جدید را بسیار معقول دانسته که باید در همه جای دنیا اعمال شود.

توئیتر که در سال ۲۰۰۶ و به عنوان یک شبکه اجتماعی برای تبادل پیام‌های کوتاه تأسیس شد، در اواخر اکتبر توسط ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری شد. در ماه نوامبر، کمی بیش از یک هفته پس از تصدی مسئولیت او در این شبکه، این میلیاردر شروع به اخراج کارگران شرکت کرد تا توئیتر را در مسیری سالم قرار دهد، که موجی از انتقادات عمومی را برانگیخت.

از سوی دیگر طبق گزارشی جدید توئیتر اکنون مشغول انجام فرایندی است تا حدود ۶۲ هزار حساب کاربری مسدود شده که هرکدام بیش از ۱۰ هزار فالوئر دارند را احیا کند. این رقم شامل یک حساب کاربری توئیتری با بیش از ۵ میلیون فالوئر و ۷۵ حساب کاربری با بیش از یک میلیون فالوئر است. حساب‌های کاربری مورد بحث هنوز فاش نشده‌اند، هرچند ممکن است برخی اشخاصی که قبلاً در این پلتفرم ممنوع شده بودند مانند استیو بنن مشاور سابق کاخ سفید در میان حساب‌های در حال احیا باشند.

نشریه پلتفرمر ادعا می‌کند کارمندان توئیتر پروژه احیای حساب‌های کاربری را «انفجار بزرگ» نامیده‌اند. به گفته کارمندان در شرایطی که توئیتر بسیاری از نیروهای مهندسی خود را از دست داده، اجرای چنین پروژه‌ای ممکن است به بی ثباتی بیشتر در پلتفرم منجر شود.

در این میان رویترز نیز در خبری به نقل از یوئل راث رئیس سابق اعتماد و امنیت توئیتر نوشته است این شبکه اجتماعی تحت کنترل ایلان ماسک (مالک جدید پلتفرم) به مکان امن تری تبدیل نمی‌شود. همچنین او در نخستین مصاحبه از زمان استعفا از سمش در توئیتر در ماه جاری اعلام کرد این شرکت نیروی انسانی کافی برای انجام فعالیت‌های ایمنی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403