درددل نماینده ایران در مسابقات تونس از ارزش گذاری ها و عدم اطلاع رسانی بموقع


درددل نماینده ایران در مسابقات تونس از ارزش گذاری ها و عدم اطلاع رسانی بموقع

انتظار می رفت موضوع تعویق مسابقات قرآن تونس با پیگیری بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه زودتر مشخص و اعلام می شد. ضمن اینکه توجه، تکریم و حمایت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران واطلاع رسانی دقیق، در بالابردن روحیه آنها و آمادگی هرچه بیشترشان مؤثر است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور تونس قرار بر این بود ۲۶ و ۲۷ نوامبر مصادف با ۵ و ۶ آذر ماه ۱۴۰۱ به صورت غیر حضوری با حضور نمایندگی از کشورهای مختلف برگزار شود.

بنابراین گزارش مسابقات قرآن کریم تونس در این دوره قرار بود فقط در رشته قرائت برگزار شود که بنا به دلایلی برگزاری این مسابقات به تعویق افتاد.

گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت و گویی با مجتبی محمدبیگی، قاری ممتاز کشوری و بین المللی و دارنده رتبه ممتاز مسابقات بین المللی کشورهای کویت و ترکیه که به عنوان نماینده ایران که قرار است در این مسابقات حضور داشته باشد، داشته است.

محمدبیگی در این گفت و گو گفت: پس از عدم اطلاع رسانی دقیق و بموقع از سوی مسئولین اوقاف جهت کسب اطلاع از زمان دقیق، چگونگی برگزاری مسابقات، اعضای هیئت داوران و...، با ارتباط با برخی عزیزان مطلع و رایزن فرهنگی کشورمان در تونس و بنابر اعلام آنها در روز چهارشنبه یعنی 3 روز مانده به آغاز مسابقات، متوجه به تعویق افتادن این مسابقات شدم.

این قاری بین المللی اظهار داشت: با توجه به نیاز آمادگی قبلی برای حضور در مسابقات بین المللی و تمارین روزانه و مراقبت های ویژه به جهت آمادگی هرچه بیشتر برای حضور موفق در مسابقات، انتظار من این بود که خیلی زودتر از اینها مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه با رایزنی بیشتر و ارتباط مؤثر با عوامل برگزار کننده، پیگیری، و عدم برگزاری این مسابقات را به بنده اطلاع می دادند؛ چرا که عدم برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح قطعا خیلی زودتر از اینها مشخص و تأیید شده بوده است.

نماینده کشورمان در مسابقات تونس گفت: البته عزیزان دست اندرکار و زحمتکش در سازمان اوقاف هم ظاهرا یک روز قبل از برگزاری، از به تعویق افتادن مسابقات مطلع شده اند و از طریق پیام صوتی اعلام نمودند که به دلیل بحث انتخابات در کشور تونس، مسابقات قرآن به تعویق افتاده است و زمان بعدی متعاقبا اعلام می شود.

محمدبیگی ادامه داد: قطعا به تعویق افتادن مسابقات به یک باره و 2 روز مانده به قرعه کشی مسابقات مشخص نشده است و انتظار می رفت این موضوع که مسابقات قرآن تونس به تعویق افتاده، با پیگیری بیشتر سازمان اوقاف و امور خیریه زودتر مشخص و اعلام می شد. ضمن اینکه توجه، تکریم و حمایت هرچه بیشتر و ارزش گذاری برای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و اطلاع رسانی دقیق، در بالابردن روحیه آنها و آمادگی هرچه بیشترشان بسیار مؤثر خواهد بود.

دارنده رتبه ممتاز مسابقات بین المللی کشورهای کویت و ترکیه در پایان ضمن تشکر از زحمات همه و با اشاره به برتری قاطع تلاوت قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی نسبت به نمایندگان دیگر کشورها خاطر نشان کرد: نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی همیشه بهترین تلاوتها را ارائه کردند و رقبای دیگر کشورها نیز همیشه این موضوع را تأیید نمودند، اما با این حال از سوی کشورهای میزبان مظلوم واقع شده اند و با توجه به عدم حضور داوران ایرانی و استاد همراه در اکثر مسابقات بین المللی دیگر کشورها و نفوذ داوران سعودی و عدم امکان اعتراض و بازبینی تلاوتها در این مسابقات، رتبه های برتر بین دیگر کشورها تقسیم شده و نهایتاً رتبه های سوم به بعد را به ایرانیان تخصیص می دهند که این موضوع نیاز به بررسی هرچه بیشتر و رایزنی با کشورهای برگزارکننده دارد تا احقاق حق صورت پذیرد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !