برخورد باورنکردنی شهاب‌سنگ به زن بدشانس / عکس


برخورد باورنکردنی شهاب‌سنگ به زن بدشانس / عکس

دیجیاتو نوشت: ۳۰ نوامبر ۱۹۵۴، زنی که بر روی تخت خود چرت می‌زد، مورد اصابت شهاب‌سنگی قرار گرفت.

۳۰ نوامبر ۱۹۵۴، زنی در ایالت آلاباما آمریکا با سورپرایزی فرازمینی روبه‌رو شد. الیزابت هاجز که روی تخت خود چرت می‌زد، مورد اصابت شهاب‌سنگی ۴/۵ کیلوگرمی قرار گرفت. این در حالی است که احتمال برخورد شهاب‌سنگ با سقف خانه‌ای، بدون درنظرگرفتن احتمال برخورد با افراد داخل خانه، یک به ۱۸۲ تریلیون است!

بنابراین این حادثه بسیار نادر است. شاید به همین دلیل هم او تنها کسی است که این اتفاق برایش رخ داد. اغلب شهاب‌سنگ‌ها در اقیانوس‌ها یا نقاط دورافتاده زمین سقوط می‌کنند.

اهالی شهر مطمئن نبودند که این شیء واقعا شهاب‌سنگ باشد، حتی حدس‌هایی مبنی بر اینکه تکه‌ای از هواپیمای اتحاد جماهیر شوروی باشد، زدند.

هاجز برای معاینه به بیمارستان منتقل شد. او در اثر برخورد شهاب‌سنگ تنها دچار کبودی گسترده‌ای شد و آسیب جدی ندید.

برخورد باورنکردنی شهاب‌سنگ به زن بدشانس / عکس ‌شهاب‌سنگ سیلاکاگا در موزه تاریخ طبیعی

پرونده این رویداد بارها در طول تاریخ بازگشایی شد تا صحت آن بررسی شود. بسیاری معتقد بودند که شهاب‌سنگ ممکن است به‌علت گردباد یا رعد و برق به داخل خانه بیفتد. با این حال دانشمندان تأیید کردند که سنگ از فضا سقوط کرده‌ است.

هاجز مدعی بود که ساعت ۲:۴۶ دقیقه بعدازظهر، وقتی سنگ از سقف خانه‌اش عبور کرد، در حال خاموش کردن رادیوی بالای تختش بود. این شهاب‌سنگ سیلاکاگا نام گرفت که نام شهرکی بود که خانه هاجز در آنجا قرار داشت‌ و درنهایت به موزه تاریخ طبیعی اهدا شد.

5858

کد خبر 1701598

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس