هرگز علیه ایران جنگ نمی شود اگر.../بدون اینکه سازمان های بین المللی قطعنامه بدهند هم باید حقوق بشر در داخل کشور رعایت شود


هرگز علیه ایران جنگ نمی شود اگر.../بدون اینکه سازمان های بین المللی قطعنامه بدهند هم باید حقوق بشر در داخل کشور رعایت شود

ایران باید دو کار انجام دهد، نخست اینکه در مناسبات بین‌المللی خود تجدیدنظر و تنش‌زدایی کند و فضای قابل قبول‌تری در مناسبات بین‌المللی داشته باشد. دوم اینکه در داخل هم ایران بدون اینکه قطعنامه باشد یا نباشد یا نهادهای بین‌المللی بگویند یا نگویند، حقوق شهروندی رعایت شود.

به گزارش اقتصادنیوز، دکتر یوسف مولایی استاد دانشگاه در روزنامه آرمان ملی نوشت:

وقتی همکاری با موسسات و نهادها و سازمان‌های بین‌المللی ضعیف می‌شود ممکن است در نگاه اول بگوییم که اتفاقی نمی‌افتد. مثلا کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل تفنگ ندارد که کشوری را وادار کند قطعنامه‌اش حتما اجرا شود.

از این رهگذر فضایی که ایجاد می‌شود به اعتبار بین‌المللی آسیب می‌رساند، ارتباطات اقتصادی ضعیف می‌شود و اعتماد به آن کشور در سطح بین‌المللی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سرمایه‌گذاری کمتر رخ می‌دهد و مردم با وجود این فضاها در داخل نسبت به آینده ناامید می‌شوند و تن به مهاجرت می‌دهند که منجر به خروج سرمایه انسانی و اقتصادی می‌شود. نهایتا یک وضعیت اقتصادی بدی ایجاد می‌شود که آن وضعیت اقتصادی هم پتانسیل خطرات زیادی را دارد که از جمله اعتراضات و مشکلات اجتماعی است.

برای اینکه از این واقعه پیشگیری شود ایران باید دو کار انجام دهد، نخست اینکه در مناسبات بین‌المللی خود تجدیدنظر و تنش‌زدایی کند و فضای قابل قبول‌تری در مناسبات بین‌المللی داشته باشد. دوم اینکه در داخل هم ایران بدون اینکه قطعنامه باشد یا نباشد یا نهادهای بین‌المللی بگویند یا نگویند، حقوق شهروندی رعایت شود. اگر ایران بتواند این دو مورد را درست مدیریت کند، هرگز جنگی رخ نخواهد داد و توسل به زوری صورت نخواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟