بهبود نمایشگر‌های تلفن و تلویزیون با مواد جدید بر پایه سیانوپیرازین


بهبود نمایشگر‌های تلفن و تلویزیون با مواد جدید بر پایه سیانوپیرازین

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، دانشمندان دسته جدیدی از فلوروفورها را ایجاد، و سنتز را تجزیه و تحلیل کرده اند که ترکیبات شیمیایی درخشانی ایجاد شد. اینها سیستم های گلوله ای جدید بر پایه سیانوپیرازین هستند و طبق تحقیقات،...

به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا و سیما ، دانشمندان دسته جدیدی از فلوروفورها را ایجاد، و سنتز را تجزیه و تحلیل کرده اند که ترکیبات شیمیایی درخشانی ایجاد شد. اینها سیستم های گلوله ای جدید بر پایه سیانوپیرازین هستند و طبق تحقیقات، گنجاندن ترکیبات سیانوگروه در فلوروفورها به طور قابل توجهی کارایی دیودهای ساطع نور آلی (OLED) را افزایش می دهد. این نشان می دهد که می توان از آنها برای توسعه مواد جدید برای بهبود روشنایی صفحه نمایش تلفن های هوشمند، رایانه و تلویزیون استفاده کرد.
بهبود نمایشگر‌های تلفن و تلویزیون با مواد جدید بر پایه سیانوپیرازین

آنها سیستم فشار کش مبتنی بر پیرازین را با سیانوگروپ تغییر داده و بررسی کردند که چگونه این ویژگی بر خواص فتوفیزیکی فلوروفورها و عملکرد OLED های مبتنی بر آن تأثیر می گذارد. پدیده TADF، به دلیل ویژگی های ساختار ماده اولیه، به وجود نیامد، اگرچه پیش نیازهایی برای آن وجود دارد. با این حال، مشخص شد که معرفی یک گروه سیانو، برهمکنش‌های بین مولکولی را تشدید می‌کند، در نتیجه نه مولکول‌های منفرد، بلکه مجتمع‌های مولکول‌ها شروع به فلورسانس می‌کنند.

محققان ادامه می دهند: «در نتیجه افزایش شدت درخشندگی از ۲.۴ به ۲۰ برابر و روشنایی نور ساطع شده تا ۷۵ برابر بود. چنین نتایجی توسط چندین دستگاه نمونه ساخته شده توسط همکاران نشان داده شد. اگور وربیتسکی می‌گوید: همچنین مهم است که در تحقیقات خود از ترکیبات ارزان و قابل دسترس استفاده کنیم.

بهبود نمایشگر‌های تلفن و تلویزیون با مواد جدید بر پایه سیانوپیرازین

شیمیدانان قبلاً ثابت کرده بودند که حلقه پیرازین، ترکیبی از نیتروژن، هیدروژن و کربن با اثر قوی پذیرش الکترون، یکی از امیدوارکننده ترین ترکیبات به عنوان بخش پذیرنده (جذب الکترون) است.

مطالعه خواص طیف گسترده‌ای از سیستم‌های فشار کش مبتنی بر 1،4 دیازین نشان داد که افزودن یک حلقه بنزن به چرخه پیرازین می‌تواند کارایی و روشنایی OLED‌های تولید شده را بهبود بخشد. در همان زمان، برخی از OLED ها تمایل دارند فلورسانس تاخیری فعال شده حرارتی (TADF) را نشان دهند. این با افزایش طول عمر فلورسانس مشهود است.

منبع: scitechdaily

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر