وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در 6 منطقه برگزار می‌شود / دبیرخانه دائمی برچیده شد


وزیر ارشاد: جشنواره موسیقی نواحی در 6 منطقه برگزار می‌شود / دبیرخانه دائمی برچیده شد

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از برچیده شدنِ دبیرخانه دائمیِ جشنواره موسیقی نواحی و برگزاریِ این رویداد به صورت منطقه‌ای در ۶ نقطه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی حواشیِ بسیاری داشت. نخستین حاشیه از تغییرِ میزبانی این جشنواره از کرمان به گرگان آغاز شد. جایی که بدون هماهنگی با کرمانی‌ها این اتفاق افتاد و حتی مدیرکل ارشاد استان و استاندار کرمان هم در جریانِ این تغییرِ میزبانی نبودند!

حاشیه بعدی مربوط به شایعه‌هایی درباره مسئولان جشنواره و اشخاصی بود که پشت پرده‌ی این رویداد بودند. دست آخر هم مسئولان جشنواره در مراسم اختتامیه تلاش کردند تا از مواجهه‌ی خبرنگاران تخصصی حوزه موسیقی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوگیری کنند.

همه این اتفاقات باعث شد تا جشنواره در فضایی بحرانی برگزار شود. این در حالی بود که برخی گمان می‌کردند جشنواره تحتِ تاثیرِ حوادثِ‌ اخیر در کشور، با بحران مواجه شود که البته این‌چنین نشد و بحران‌های داخلی گریبانِ جشنواره را گرفت.

به هر روی شاید مهمترین ابهامِ جشنواره موسیقی نواحی به میزبانی آن مربوط باشد. میزبانی که از کرمان گرفته شد و به گرگان داده شد. از آنجا که تا کنون درباره سرنوشتِ میزبانیِ این رویداد موسیقی اطلاع‌رسانی نشده، پرسش‌مان را با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتیم.

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشِ خبرنگار تسنیم درباره سرنوشتِ میزبانیِ جشنواره موسیقی نواحی گفت: ما امسال به دلیل مشکلی که در کرمان پدید آمده بود و دوستان نتوانستند جشنواره را میزبانی کنند، میزبانی جشنواره را از کرمان به گرگان منتقل کردیم.

از سال آینده جشنواره موسیقی نواحی به صورت منطقه‌ای و در نواحی مختلف به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. در 6 ناحیه‌ی کشور پیش‌بینی شده که جشنواره را برگزار کنیم که یکی از این نواحی گرگان است.

او تاکید کرد: از سال آینده جشنواره موسیقی نواحی به صورت منطقه‌ای و در نواحی مختلف به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. در 6 ناحیه‌ی کشور پیش‌بینی شده که جشنواره را برگزار کنیم که یکی از این نواحی گرگان است.

پرسش بعدی که با اسماعیلی در میان گذاشتیم این بود که؛ تکلیفِ دبیرخانه دائمیِ جشنواره موسیقی نواحی که معاونت هنریِ وزارت ارشاد آن را به کرمان داده، چه می‌شود؟
اسماعیلی در پاسخ به این پرسش گفت: دبیرخانه دائمی دیگر به مفهوم قبلی نخواهیم داشت؛ بلکه در هر منطقه دبیرخانه ناحیه‌ای تشکیل می‌شود و مدیریتِ اصلی در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

دبیرخانه دائمی دیگر به مفهوم قبلی نخواهیم داشت؛ بلکه در هر منطقه دبیرخانه ناحیه‌ای تشکیل می‌شود و مدیریتِ اصلی در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

به این ترتیب براساس صحبت‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظر می‌رسد که جشنواره موسیقی نواحی از سال اینده به شیوه‌ای متفاوت‌تر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی