پیشنهادات راه و شهرسازی در برنامه هفتم توسعه نهایی می شود


پیشنهادات راه و شهرسازی در برنامه هفتم توسعه نهایی می شود

شهریار افندی زاده با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به تدقیق تبصره‌های بودجه وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن جزئیات پیشنهادی حوزه راه و شهرسازی برنامه هفتم توسعه در هفته آینده نهایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ شهریار افندی زاده که در برنامه معارفه سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن سخن می‌گفت، باتبریک ولادت حضرت زینب (س) تأکید کرد: لازم است در روزهای آینده با برگزاری جلسات فشرده، تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ در حوزه راه و شهرسازی نهایی و اعلام شود. همچنین جزئیات پیشنهادی برنامه هفتم توسعه در حوزه راه و شهرسازی با حضور همه معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در هفته آینده نهایی خواهد شد.

سرپرست وزارت راه و شهرسازی و معاون حمل ونقل این وزارتخانه، با اشاره به نقش مؤثر و قانونی سازمان ملی زمین و مسکن در وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: در بخش مسکن فراینده ها باید تعریف دقیق شود که یکی از این فرآیندها مولدسازی زمین است که باید با الحاق کارشناسی و تغییر کاربری‌ها ارزش افزوده ایجاد شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به طور مستقیم با مردم در ارتباط است و هرگونه افزایش خدمات می‌تواند موجب رضایت مردمی شود پس باید مدیریت دارایی‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن به خوبی انجام شود.

سرپرست وزارت راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین برنامه‌ی پیش‌رو دولت و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و از سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درخواست کرد که در یک هفته اینده با برگزاری جلسه با معاونان و اعضای هیأت مدیره این سازمان، چارجوب مشخص در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن مشخص کنند.

افندی زاده یادآور شد: احکام برنامه هفتم توسعه می‌تواند در شناسایی اولویت‌ها راهگشا باشد و باید سازمان ملی زمین و مسکن با استفاده بهینه از منابع موجود، با دریافت مجوزها و تعریق دقیق فرآیندها بیه اهداف برنامه ریزی شده دست یابد.

در ادامه این برنامه، فردین شاکری عضو هیأت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن راهکار پیش برد اهداف دولت سیزدهم و اجرای قانون جهش تولید را همیاری و حضور تمام اعضای دولت در ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برشمرد و بر تدوین و تصویب مجوزهای قانونی برای پیشبرد امور تاکید کرد.

وی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد این طرح به تنهایی حضور داشته و این وزارتخانه بدون همراهی و حضور دیگر ارکان و اعضای دولت، قادر به انجام تمام تکالیف محوله به دولت در این خصوص نخواهد بود.

یادآوری می‌شود علیرضا فخاری مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن و استاندار فعلی تهران به علت حضور در مأموریت خارج از شهر تهران، امکان حضور در این برنامه را نیافت. در این برنامه معاون مسکن و ساختمان، معاون معماری و شهرسازی، معاون وزیر و مدیر عامل سازمان مجری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌ها، مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی و سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی