از اختصاص آفرهای پروازی تا تفکیک وزارت راه و شهرسازی


از اختصاص آفرهای پروازی تا تفکیک وزارت راه و شهرسازی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرایط فعلی کشور اجازه تفکیک وزرات راه وشهرسازی را نمی دهد به همین دلیل بهتر است تفکیک زمان دیگری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر طبق روال پنجشنبه‌ها مهمترین اخبار حوزه راه وشهرسازی که در طول یک هفته گذشته در رسانه‌ها منتشر شد گردآوری می‌شود.

آنچه ملاحظه می‌کنید مهمترین اخبار این حوزه است که در ادامه به صورت اجمالی می‌آید.

اختصاص آفرهای پروازی در صورت صعود ایران به دور دوم جام جهانی

یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر پروازهای ایران به قطر افزایش پیدا کرده است و در صورتی که به دور دوم جام جهانی صعود کنیم آفرهای پروازی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در این خصوص غلامرضا کاپیتان، مسئول روابط عمومی ایرلاین ایرانی و قطری که مسؤول پروازها به دوحه است به مهر گفت: اگر ایران به مرحله بعد صعود کند پروازها به دوحه بیشتر خواهد شد و آفرهایی نیز در صورت صعود ایران به مرحله بعد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه درحال حاضر روزانه پروازهایی برای سفر به دوحه انجام می‌شود اما باید دید که ایران صعود خواهد کرد یا خیر.

تفکیک وزارتخانه شاید وقت دیگر

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرایط فعلی کشور اجازه تفکیک وزرات راه وشهرسازی را نمی‌دهد به همین دلیل بهتر است تفکیک زمان دیگری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ راه اندازی وزارتخانه راه و شهرسازی در حال حاضر مشکلی را حل نخواهد کرد فقط می‌تواند بروکراسی اداری برای دریافت مجوز را بیشتر کند با توجه به اینکه در حال حاضر نمایندگان مجلس درخصوص اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی از مسکن جدا شود بحث‌هایی داشته اند.

مخالفان معتقد هستند که این تفکیک می‌تواند بحران مسکن و راه را دوچندان کند در این خصوص مجتبی یوسفی؛ عضو کمیسیون عمران یکی از مخالفان به خبرنگار مهر دلایل مخالفتش را بیان کرد.

مجتبی یوسفی؛ عضو کمیسیون عمران درخصوص تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به خبرنگار مهر گفت: در ابتدای دولت سیزدهم پیشنهاد تفکیک وزارتخانه داده شد اما در آن زمان نه دولت راضی بود و نه اینکه رأی نمایندگان به حد نصاب رسید بنابراین این تفکیک صورت نگرفت و امروز برای این تفکیک دیگر وقت نیست.

گرانی مسکن مستأجران را جنوب شهر نشین کرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اجاره بها در پاییز بر اساس یک قانون نانوشته باید به سمت کاهش حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ اجاره بها در پاییز بر اساس یک قانون نانوشته باید به سمت کاهش حرکت کند اما در سال جاری این مهم با افزایش همراه بوده است. این افزایش غیر معقول در مناطق مختلف با رقم‌های متفاوت اما هماره با صعود همراه وبده است.

امیر واعظ آشتیانی؛ نماینده سابق مجلس درخصوص کوچ مستأجران به مناطق پایین‌تر به خبرنگار مهر گفت: بحث عرضه و تقاضا مطرح است با توجه بها ینکه در حال حاضر در بخش مسکن اینگونه نیست چرا که شرایط مالی است که تعیین کننده اجاره بها خواهد شد.

وی در ادامه ببان کرد: در حال حاضر گرانی مسکن باعث شده تا مردم سمت خرید مسکن نروند چرا که کالاهایی که برای تولید مسکن است هک گران تمام می‌شود بنابراین مسکن نیز گران خو اهد شد و این عدم توانایی خرید و اجاره مسکن را نیز کاهش خواهد داد.

چرا ترخیص کامیون‌های وارداتی طولانی شد؟

عضو اتحادیه صنف کامیونداران کشور از دو دلیل طولانی شدن ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حدود ۴۰۰ هزار ناوگان باری در کشور وجود دارد که حدود ۱۸۸ هزار این ناوگان فرسوده است؛ با توجه به برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان‌های برون شهری که انجام شده بود قرار بر واردات ناوگان‌های دست دوم اما در حد نو بود به طوریکه در این طرح قرار بر این بود که کمبودهای موجود در بخش ناوگان هم برطرف شود.

با این حال علی عرب زاده؛ عضو اتحادیه صنف کامیونداران کشور در خصوص مشکلات کامیون‌های وارداتی به خبرنگار مهر گفت: مشکل اصلی این است که این کامیون‌ها اول به دست دلالان می‌رسد و بعد به دست مصرف کننده و بعداز آن قانون‌های کاغذی که نوشته می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: مردم وقتی کامیون‌ها را تحویل می‌گیرند با مشکلات زیادی رو به رو می‌شودن به طوریکه در گام نخست با قانون بازی‌ها مواجه می‌شوند تا ترخیص کامیون حدود یک سال طول می‌کشد با توجه به اینکه خرید طرح اسقاط حدود ۷۰۰ میلیون برای کامیون دار هزینه بردار است و راننده توان پرداخت چنین مبلغی را ندارد. حتی قیمت‌ها در برخی موارد روزانه تغییر می‌کند که آن هم به دلیل قیمت دلار است.

این عضو اتحادیه درباره کاغذ بازی‌های گمرک نیز اظهار داشت: قانون‌های نوشته درست است اما به وقت اجرا با کاغذ بازی‌های زیادی کامیون دارها رو به رو می‌شوند.

حمل و نقل هوایی ایران در رتبه سوم جهان قرار دارد

حمل و نقل هوایی ایران بر اساس بولتن سال ۲۰۲۰ گروه تحلیل‌گران اطلاعات هوانوردی فرانسه (ENAC) رتبه‌بندی شد و در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، در جایگاه سوم منطقه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بولتن سال ۲۰۲۰ گروه تحلیل گران اطلاعات هوانوردی فرانسه (ENAC) رتبه‌بندی شد.

بر اساس این رتبه‌بندی که در خصوص ۱۴۷ کشور صورت گرفته است، ایران در شاخص اعزام و پذیرش مسافر، با ۲۸ میلیون نفر مسافر، در جایگاه سوم منطقه قرار دارد.

گفتنی‌ست مقدار شاخص در بهترین کشورهای منطقه عربستان با ۳۷ میلیون مسافر و امارات متحده عربی با ۳۶ میلیون مسافر، اعلام شده است.

در بولتن سال ۲۰۲۰ گروه تحلیل‌گران اطلاعات هوانوردی فرانسه (ENAC)، شاخص نشست و برخاست هواپیما نیز سنجیده شده است که مطابق آمارها، امارات با ۴۱۲ هزار پرواز، عربستان با ۳۴۵ هزار پرواز و ایران با ۳۳۷ هزار پرواز، در جایگاه اول تا سوم منطقه قرار دارند.

همچنین گروه تحلیل‌گران اطلاعات هوانوردی فرانسه، ارسال، پذیرش بار و پست ۲۶۹ هزار تن مرسوله را برای حمل و نقل هوایی ایران اعلام کرده است.

بسته‌های تشویقی برای نوسازی در بافت‌های تاریخی

در جلسه معاونان وزرای راه و شهرسازی و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر لزوم همکاری مشترک جهت ایجاد امکان استفاده از تسهیلات بانکی به منظور مرمت واحدهای با ارزش تاریخی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست پیگیری مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در اجرای بند ۶ و ۷ مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایندگان بانک مرکزی و معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بر لزوم همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد امکان استفاده از تسهیلات بانکی به منظور مرمت و مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی و واحدهای با ارزش تاریخی، فرهنگی و معماری در بافت‌های تاریخی تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی