قیمت، مشخصات و زمان عرضه کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا مشخص شد


قیمت، مشخصات و زمان عرضه کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا مشخص شد

به تازگی جزئیات بیشتری درباره کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا منتشر شده است. ظاهراً این کارت گرافیک ۴۸ گیگابایتی بسیار قدرتمند با همان مشخصاتی که انویدیا وعده داده در ماه جاری میلادی با قیمتی بین 7 تا 8 هزار دلار در دسترس کاربران قرار...

به تازگی جزئیات بیشتری درباره کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا منتشر شده است. ظاهراً این کارت گرافیک ۴۸ گیگابایتی بسیار قدرتمند با همان مشخصاتی که انویدیا وعده داده در ماه جاری میلادی با قیمتی بین 7 تا 8 هزار دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انویدیا اواخر شهریور از کارت گرافیک ۴۸ گیگابایتی RTX 6000 برای تولید‌کنندگان محتوا و کاربران سازمانی رونمایی کرد. این گرافیک بر‌ اساس معماری جدید Ada Lovelace ساخته شده که مشابه معماری GeForce RTX 40 بوده و از مزایایی مانند افزایش قدرت محاسبات هوش مصنوعی، نسل جدید هسته‌های تنسور و رهگیری پرتو بهره می‌برد.

اکنون مشخصات واقعی گرافیک RTX 6000 به بیرون درز کرده و برخی از فروشگاه‌ها این گرافیک را به لیست محصولات خود اضافه کرده‌اند.

قیمت، مشخصات و زمان عرضه کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا مشخص شد

خصوصیات کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا

انویدیا اعلام کرده پردازنده های گرافیکی RTX 6000 نسبت به نسل قبل یعنی سری RTX A6000 بین 2 تا 4 برابر بهتر عمل می‌کنند. تیم سبز پلتفرم‌های مبتنی بر RTX 6000 را گزینه‌ای ایده‌آل برای شبیه‌سازی می‌داند.

براساس ادعای انویدیا، RTX 6000 به ۵۶۸ هسته‌ تنسور و ۱۴۲ هسته‌‌ رهگیری پرتو RT مجهز است. در حالی‌که RTX A6000 از ۳۳۶ هسته‌ تنسور و ۸۴ هسته‌ رهگیری پرتو استفاده می‌کرد. گرافیک جدید انویدیا مبتنی‌ بر پردازنده AD102 است و ۱۸۱۷۶ هسته‌ی CUDA دارد.

کارت گرافیک RTX 6000 با فناوری سایه زن قابل برنامه‌ریزی و هوش مصنوعی معماری Ada، امکان طراحی ابزار و محتوا برای دنیای متاورس و Omniverse انویدیا را فراهم می‌آورد.

کارت گرافیک RTX 6000 به 48 گیگابایت حافظه گرافیکی مجهز شده‌ تا بتواند از پس شبیه‌سازی‌های پیچیده برآید. انویدیا RTX 6000 را با حافظه کش بیشتر، هسته‌ها و عملکرد بهتر عرضه کرده و پهنای باند حافظه را افزایش داده است.

قیمت، مشخصات و زمان عرضه کارت گرافیک RTX 6000 انویدیا مشخص شد

انویدیا پردازنده گرافیکی RTX 6000 را به ویژگی‌های معماری Ada Lovelace مجهز کرده است. این کارت گرافیک می‌توانند با نسل سوم هسته‌های RT، تا دو برابر ورودی و خروجی بیشتری از نسل قبلی داشته باشد و ری‌تریسینگ را همزمان با قابلیت‌های سایه زن و حذف نویز اجرا نماید.

نسل چهارم هسته‌های تنسور کارت گرافیک RTX 6000 از فرمت داده‌های FP8 پشتیبانی می‌نماید و تا دو برابر در تمرین دادن الگوریتم‌های هوش مصنوعی سریع‌تر عمل می‌کند. با 48 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6، کار کردن با سنگین‌ترین مدل‌های 3D، شبیه‌سازی، رندر تصاویر و مجموعه داده‌های هوش مصنوعی برای سیستم‌های مجهز به پردازنده گرافیکی RTX 6000 ممکن شده است.

این گرافیک سیستم خنک‌کننده قدرتمند ندارد. در‌ حقیقت برخلاف RTX 4090 که توان حرارتی آن به ۴۵۰ وات می‌رسد، توان حرارتی RTX 6000 تنها ۳۰۰ وات است.

مهم‌ترین ویژگی گرافیک RTX 6000 حافظه‌ ۴۸ گیگابایتی GDDR6 آن است که با پهنای باند حافظه ۳۸۴ بیت عرضه می‌شود. این مدل مانند RTX 4090 فرکانس بوستی برابر با ۲.۵ گیگاهرتز دارد و از حافظه‌ GDDR6 با سرعت ۲۰ گیگابیت‌ بر‌ ثانیه بهره می‌برد. در‌ حال‌ حاضر کارت گرافیک RTX 6000 را با قیمتی بین ۷ تا ۸ هزار دلار فروخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید