استقبال ایران و بنگلادش از گسترش همکاری ها در حوزه حج و زیارت


استقبال ایران و بنگلادش از گسترش همکاری ها در حوزه حج و زیارت

در دیدار سفیر بنگلادش درایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طرفین از توسعه همکارهای دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «اعظم سارکر» سفیر بنگلادش در کشورمان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و درباره راههای گسترش همکاری های دو کشور درحوزه حج و زیارت و سفر زائران بنگلادشی به اماکن متبرکه درایران گفتگو کرد.

دراین دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه بنگلادش بعنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی منطقه ازسرمایه عظیم مردمی مسلمان برخورداراست، رویکرد جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با کشورهای اسلامی ارتباط قوی، روحیه برادری، هم افزایی، پیشرفت متعادل و منافع متقابل عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حج را فرصت مناسبی برای ارتباط مسلمانان با یکدیگر دانست و با اشاره به دیدارهایی مسئولان بعثه های حج دو کشور در سال های گذشته در سرزمین وحی داشتند، از وزیر دینی این کشور برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این دیدار طرفین از توسعه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در حوزه حج و زیارت استقبال کردند وسرپرست حجاج ایرانی با اشاره به شناخت مردم کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا از زبان فارسی افزود: در پژوهشکده حج و زیارت در قم بیش از هزار اثر در این حوزه وجود دارد که می تواند مورد استفاده مخاطبان در بنگلادش قرار گیرد.

سفیر بنگلادش در ایران نیز با اشاره به دیدگاهها و مشترکات فرهنگی دو طرف، سابقه دیرینه زبان فارسی در بنگلادش و علاقمندی مردم کشورش به این زبان را یادآور شد و گفت: ریشه ارتباط و روابط بین دو ملت در فرهنگ و دین ما نهفته است و چندین قرن است که ادامه دارد.

آقای اعظم سارکر گفتگو و تعامل مسئولان دو کشور در حوزه دین را در راستای روابط سازنده بین دو کشور و دو ملت ارزیابی و تاکید کرد: ما خواستار روابط خوب و اتحاد بین کشورهای اسلامی هستیم و ایران و بنگلادش در سازمان های مختلف بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان همکاری اسلامی با یکدیگر همکاری دارند.

وی همچنین به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف و تمایل بنگلادش برای توسعه روابط با کشورمان اشاره کرد و گفت: فرصت توسعه گردشگری از جمله در حوزه زیارت بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، کنگره اربعین را بزرگترین تجمع بشری بر روی کره زمین دانست که با استقبال روزافزون مسلمانان و پیروان ادیان مختلف روبرو شده است و می تواند درس های نهضت حسینی را به جهانیان منتقل کند.

وی همچنین تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف در میان مسلمانان را یادآور شد و تاکید کرد: جهان اسلام با وحدت کلمه و ارتباط خوب میان مردم، علما و مسئولین خود می تواند گام های موثری را به سوی پیشرفت همه جانبه بردارد و اربعین فرصت بسیار خوبی دراین مسیر است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک