اپل احتمالا برای تولید خودرو هوشمند با ال جی همکاری می‌کند


اپل احتمالا برای تولید خودرو هوشمند با ال جی همکاری می‌کند

ال جی یکی از کارخانه‌ی گوشی‌سازی خود را به خط تولید سیستم شارژ خودرو تبدیل کرده است تا به اپل برای همکاری در پروژه‌ی Apple Car پیشنهاد بدهد.

آن‌طور که نوت‌بوک‌چک به‌نقل از رسانه‌ی کره‌ای The Bell می‌نویسد، ال‌جی قصد دارد کسب‌و‌کار تولید قطعات خودروهای برقی را متنوع‌تر کند و تجهیزاتی مثل ایستگاه شارژ، کابل و کانکتور بسازد و نرم‌افزارهای ناظر بر فرایند شارژ را توسعه دهد.

گفته می‌شود ال‌جی کارخانه‌ای را که قبلاً میزبان خط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت بود تغییر داده است تا در آن سیستم شارژ خودروی برقی تولید کند. این سیستم‌های شارژ در سال آینده‌ی میلادی در سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید منتخب استفاده خواهند شد.

ال‌جی هم‌اکنون یکی از تأمین‌کنندگان باتری خودروهای تسلا و سایر شرکت‌های خودروساز است و قصد دارد در آینده با تولید باتری‌های ۴٬۶۸۰ سلولی سراغ رقابت مستقیم با پاناسونیک برود. ال‌جی پس از شرکت CATL با دراختیار داشتن ۱۴ درصد از سهم بازار، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ باتری خودروهای برقی در دنیا است.

تسلا قطعات موردنیاز برای سیستم دوربین Tesla Vision را ازطریق ال‌جی و سامسونگ تأمین می‌کند. ال‌جی همچنین مشغول تأمین نمایشگرهای بادوام منعطف OLED برای سیستم‌های اطلاعات‌سرگرمی خودروهای برقی نظیر مرسدس EQS است.

اکثر واحدهای تجاری ال‌جی در آینده‌ای نزدیک وارد صنعت خودرو می‌شوند و هر کدام از آن‌ها وظیفه‌ی تولید بخشی از قطعات را برعهده می‌گیرند. بخش زیرساخت سیستم‌های شارژ خودرو اکنون واحد تجاری مجزایی در ال‌جی دارد. انتظار می‌رود ارزش بازار سیستم‌های شارژ تا سال ۲۰۳۰ به ۳۲۵ میلیارد دلار برسد.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی KB Securities می‌گوید بسیاری از شرکت‌های فعال در زنجیره‌ی تأمین خودروهای برقی در تلاش‌اند به شریک تجاری اپل در پروژه‌ی خودروی هوشمند این شرکت تبدیل شوند. تحلیلگران می‌گویند اگر اپل واقعاً به‌دنبال تولید خودرو باشد، فرایند تأمین قطعه را از سال آینده شروع می‌کند. به ادعای KB Securities، احتمال همکاری اپل با گروه تجاری ال‌جی بسیار بالا است.

ال‌جی یکی از تأمین‌کنندگان قدیمی قطعات آیفون محسوب می‌شود و احتمالاً در آینده نمایشگر OLED برای مک و آیپد نیز می‌سازد. سابقه‌ی بلندمدت همکاری اپل و ال‌جی احتمالاً شانس بیشتری به شرکت کره‌ای می‌دهد تا در تولید خودروی هوشمند اپل نقش داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟