قابلیت اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو و حالت مطالعه جدید به اندروید اضافه شد


قابلیت اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو و حالت مطالعه جدید به اندروید اضافه شد

امکان اشتراک‌گذاری کلید‌های دیجیتال خودرو بین کاربران آیفون و گوشی‌های سری پیکسل گوگل فراهم شد اما درحال‌حاضر این قابلیت برای سایر برندهای اندرویدی دردسترس نیست.

اندروید ویژگی‌های جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی مبتنی‌بر Wear OS معرفی کرده است که ازجمله می‌توان به کلید‌های دیجیتال خودرو اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده به سیستم‌عامل محبوب گوگل، حالت مطالعه‌ی جدیدی است که تجربه‌ی خواندن متون روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند را بدون نیاز به اتصال به برنامه‌های خاص فراهم می‌کند.

برای استفاده از حالت مطالعه‌ی جدید اندروید باید ابتدا برنامه‌ی آن را از فروشگاه پلی‌استور گوگل نصب کنید. این ابزار گزینه‌های صوتی و نمایشی قابل سفارشی‌سازی جدیدی ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به امکان تنظیم کنتراست، نوع فونت و ابعاد آن و موارد دیگر اشاره کرد. این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند نحوه‌ی مشاهده‌ی محتوا را روی دستگاه خود سفارشی‌سازی و آن را روی بهترین حالت موردنظرخود تنظیم کنند. علاوه‌براین قابلیت جدید تبدیل متن به گفتار با امکان کنترل سرعت و مجموعه‌ای از صداهای طبیعی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این ویژگی درحال ‌حاضر از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی پشیبانی می‌کند. حالت مطالعه‌ی جدید اندروید همچنین با ویژگی صفحه‌خوان Talkback گوگل سازگاری دارد و می‌توان از آن در همه‌ی وب‌سایت‌ها و برنامه‌های بومی این سیستم‌عامل استفاده کرد.

قابلیت اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو و حالت مطالعه جدید به اندروید اضافه شد

اما قابلیت جدید و مهم دیگر اندروید، به‌روزرسانی ویژگی کلید دیجیتال خودرو است که به کاربران اجازه می‌دهد فقط با استفاده از گوشی هوشمند خود، قفل خودروهای سازگار با این سیستم را باز کرده و حتی خودرو را روشن کنند. به گزارش ورج، اکنون می‌توانید کلید دیجیتال خودروی خود را از راه‌دور با افراد مورداعتماد به‌اشتراک بگذارید. کاربران می‌توانند ازطریق اپلیکیشن کیف‌پول دیجیتال گوشی، کسانی‌که به خودروهای آن‌ها دسترسی دارند را مشاهده و کنترل کنند؛ اگرچه هیچ اشاره‌ای به این مورد نشده است که آیا امکان کنترل دسترسی به یک کلید اصلی، محدود خواهد بود یا خیر. درحال‌حاضر امکان اشتراک‌گذاری کلیدهای دیجیتال خودرو با دستگاه‌های سری پیکسل ۶ به‌بعد و همچنین آیفون‌های جدید اپل وجود دارد و انتظار می‌رود درآینده شاهد گسترش پشتیبانی از این قابلیت روی تعداد بیشتری از دستگاه‌های مجهز به اندروید ۱۲ یا نسخه‌های جدیدتر باشیم.

کاربران آیفون از مدتی قبل به قابلیتی مشابه کلیدهای دیجیتال خودرو اندروید دسترسی دارند. البته در صفحه‌ی پشتیبانی غول فناوری مستقر در کوپرتینو آمده است که این سرویس به سازگاری مدل خودروی کاربران بستگی دارد. آمینا موک، سخن‌گوی گوگل اظهارداشت که امکان اشتراک‌گذاری کلید‌های دیجیتال خودرو برای برخی مدل‌های منتخب محصولات BMW وجود دارد.

قابلیت اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال خودرو و حالت مطالعه جدید به اندروید اضافه شد

به‌روزرسانی‌های کوچک دیگری هم روی اندروید اعمال شده است که ازجمله می‌توان به مجموعه‌ی جدید ترکیب‌های شکلک‌های فصلی ایموجی برای GBoard و طرح‌ها و سبک‌های جدید در ویرایشگر کلاژ Google Photos برای سفارشی‌سازی تصاویر اشاره کرد. گوگل TV نیز گزینه‌ی جدیدی برای تماشای محتوا دریافت کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم و فقط با یک‌ضربه، برنامه‌های موردنظر خود را به تلویزیون‌های سازگار، ارسال کنند. کاربران سپس می‌توانند هنگام مرور محتوا از گوشی خود به‌عنوان کنترل از راه‌دور بهره ببرند. ویژگی Tap to watch on Google TV از هفته‌ی آینده در این برنامه ارائه خواهد شد.

درنهایت، برنامه‌ی Google Keep برای Wear OS اواخر ماه جاری به‌روزرسانی جدید دریافت خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی عکس‌ها، نویسندگان مشترک و رنگ‌های پس‌زمینه‌ی اضافه‌شده به یادداشت‌ها که در نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌شوند را روی ساعت هوشمند خود نیز مشاهده کنند. این سیستم‌عامل همچنین در هفته‌ی آینده به‌روزرسانی جدیدی دریافت خواهد کرد که بیش‌از ۳۰ نوع تمرین جدید با برنامه‌ی Adidas Running را ازطریق دستیار صوتی گوگل ارائه خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان