سهام عدالت به جاماندگان داده می شود


سهام عدالت به جاماندگان داده می شود

معاون وزیر اقتصاد گفت: از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

آقای هادی قوامی گفت: ارزش اسمی سهام عدالت در تاریخی که واگذار شد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود، اما الان به نرخ روز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هم اکنون هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود، حداقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی نیز بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قوامی گفت: هم اکنون از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

او در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران گفت: بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است و همواره تلاش می‌شود که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول به ساماندهی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر افتاد، تعاونی‌های سهام عدالت بود که شرکت‌های تعاونی آن‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت‌های تعاونی به حدود ۶ دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک ۴۹ میلیون نفر و عمدتاً از دهک‌های پایین جامعه سهامدار این شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هستند.

او گفت: طی سال های اخیر مدل واگذاری‌ها تغییر ماهیت پیدا کرده تا گروه‌های هدف بیشتری را در برگیرد، از این رو تلاش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !