کنسرسیوم PCI-SIG، انویدیا را مسئول ذوب کابل‌‌های 12VHPWR می‌داند


کنسرسیوم PCI-SIG، انویدیا را مسئول ذوب کابل‌‌های 12VHPWR می‌داند

کنسرسیومی که خالق استاندارد 12VHPWR محسوب می‌شود،‌ ذوب شدن کانکتورهای انویدیا را گردن این شرکت انداخته و گفته است که هیچ مسئولیتی را متوجه خودش نمی‌داند.

انویدیا و رسانه‌ی GamersNexus دو هفته پیش روی موضوعی مشترک به توافق رسیدند: اگر کابل 12VHPWR کارت گرافیک Nvidia RTX 4090 شما ذوب شده، احتمالاً مقصرخودتان هستید، چون کابل را به درستی متصل نکرده‌اید. این در حالی است که کنسرسیوم PCI-SIG می‌گوید انویدیا و شرکای تجاری‌اش در این زمینه مقصرند.

PCI-SIG در بیانیه‌ای می‌گوید: «تولیدکنندگان کارت گرافیک موظف‌اند برای اطمینان از ایمنی کاربران، تمامی اقدامات مناسب و محتاطانه را انجام دهند، ازجمله انجام آزمایش‌هایی دررابطه‌با مشکلات گزارش‌شده.» این کنسرسیوم همچنین تلاش کرده است هیچ مسئولیتی را متوجه خودش نکند: «به اعضای کنسرسیوم یادآوری می‌شود که مشخصه‌های PCI-SIG اطلاعات فنی لازم را برای کارکردپذیری مشترک ارائه می‌دهند و شامل جزئیاتی درباره‌ی طراحی، روش‌های تولید، مواد اولیه، آزمون‌های ایمنی و طرز کار مناسب نیستند.»

PCI-SIG در ادامه‌ی بیانیه‌اش می‌گوید تمامی اعضای این کنسرسیوم به‌هنگام استفاده از مشخصه‌های رسمی PCI-SIG «مسئول طراحی، تولید و آزمودن محصولات‌شان هستند، ازجمله انجام آزمون‌های ایمنی.»

کنسرسیوم PCI-SIG، انویدیا را مسئول ذوب کابل‌‌های 12VHPWR می‌داند

براساس گزارش ورج،‌ استاندارد 12VHPWR و تمامی استانداردهای PCI Express توسط کنسرسیوم PCI-SIG خلق شده‌اند و زمان انتشار بیانیه‌ی جدید در واکنش به ذوب شدن کابل‌های انویدیا، در نوع خود قابل‌تأمل است. این کنسرسیوم امیدوار است که کانکتور معیوب انویدیا به استاندارد جدیدی برای کارت‌های گرافیک PCIe 5.0 تبدیل شود. با در نظر گرفتن مشکلات کانکتور انویدیا، احتمالاً چنین هدفی قابل‌دسترس نیست.

مدیر بخش بازاریابی گیمینگ AMD حدودا دو هفته پیش در توییتی به‌طور غیرمستقیم گفت کانکتور ۱۶ پین جدید انویدیا خطرناک است. او با انتشار تصویری از دو کانکتور هشت پین که AMD به همراه گرافیک‌های نسل جدیدش عرضه می‌کند، نوشت: «در فصل تعطیلات امسال ایمن بمانید.»

ایسوس مدلی سفارشی از کارت گرافیک جدید AMD RX 7900 XTX را با سه کانکتور هشت پین عرضه کرده و سراغ استفاده از کانکتور 12VHPWR نرفته است. البته نباید فراموش کنیم که کارت‌های جدید AMD مبتنی‌بر PCIe 4.0 هستند، بنابراین ممکن است تیم قرمز در نسل بعد سراغ کانکتور 12VHPWR برود.

PCI-SIG قصد دارد به‌زودی تغییراتی در استاندارد 12VHPWR اعمال کند. بیانیه‌ی جدید نشان می‌دهد که این کنسرسیوم در تلاش است مسئولیت‌ها را از دوش خود بردارد تا کاربران تصور نکنند که دلیل تغییر در استاندارد موردبحث، کم‌کاری PCI-SIG بوده است.

انویدیا تا تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۷ آبان ۱۴۰۱) حدودا ۵۰ گزارش درباره‌ی سوختگی یا ذوب‌شدگی کابل‌های جدید دریافت کرد. این شرکت گفت کابل تمامی کسانی را که با مشکل مواجه شده‌اند تعویض می‌کند. تیم سبز تاکنون به‌طور رسمی فراخوان صادر نکرده است. یکی از خریداران گرافیک‌های جدید انویدیا در کالیفرنیا از این شرکت شکایت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان