تسلا باردیگر در جایگاه دومین خودروساز برقی برتر جهان قرار گرفت


تسلا باردیگر در جایگاه دومین خودروساز برقی برتر جهان قرار گرفت

طبق جدیدترین داده‌های مربوط به بازار خودروهای الکتریکی جهان، شرکت تسلا همچنان در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و BYD چین به پادشاهی خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

سهم بازار خودروهای الکتریکی تسلا همچنان درحال افزایش است. ازطرف دیگر، طبق جدیدترین آمارها، میزان فروش خودروهای برقی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نسبت‌به سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته است. درچنین شرایطی هر روز شاهد افزایش رقابت میان شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای الکتریکی هستیم و این رقابت به‌قدری شدید است که حتی شرکت تسلا ایلان ماسک به‌عنوان یکی از پیشگامان این حوزه در رتبه‌ی دوم بازار قرار دارد.

BYD در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ در جایگاه برترین خودروساز برقی جهان قرار گرفت

براساس نتایج جدیدترین تحقیقات کانترپوینت، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل ۷۱ درصد رشد داشته است. چین همچنان در فروش خودروهای برقی رهبر بازار است و اروپا و ایالات‌متحده در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. فروش خودروهای الکتریکی در چین بیش‌از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و از ۰٫۸۸ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به بیش‌از ۱٫۷ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ رسیده است.

BYD Auto همچنان جایگاه برترین خودروساز برقی جهان را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ دراختیار دارد. این شرکت چینی موفق شد فاصله‌ی خود را با تسلا که در جایگاه دوم قرار دارد، افزایش دهد. با نگاه به آمار و ارقام موجود، BYD با عرضه‌ی بیش‌از ۵۳۷ هزار دستگاه خودرو برقی، میزان فروش خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹۷ درصد افزایش داده و همچنان در جایگاه برترین شرکت این بازار باقی مانده است. سه‌مدل برتر این برند یعنی BYD Qin، BYD Song و BYD Han درمجموع بیش‌از ۵۶ درصد از حجم فروش کلی آن را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ تشکیل داده‌اند.

به گزارش Gizmochina، فروش جهانی تسلا در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ با رشد ۴۳ درصدی نسبت‌به سال قبل به‌ بیش‌از ۳۴۳ هزار دستگاه رسید. این شرکت در بازه‌ی زمانی مورداشاره شاهد افزایش تقاضا در اروپا برای خودروهای خود بود. کارخانه‌ی برلین این برند نیز به ثبت رکورد تولید مدل Y در این سه‌ماهه کمک کرد اما چالش‌های لجستیکی باعث شد میزان عرضه‌ی این محصول به‌بازار، کم‌تر از انتظارات باشد.

برند چینی Wuling جایگاه سومین خودروساز برقی برتر جهان در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ را به‌خود اختصاص داد. این شرکت با رشد ۳۱ درصدی نسبت‌به بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته، موفق شد به این جایگاه دست یابد. فروش خوردوهای برقی فولکس واگن که از غول‌های خودروسازی آلمان است نسبت‌به سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸ درصد رشد داشت و افت فروش آن را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری جبران کرد. سری ID.3، ID.4 و ID.6 ازجمله پرفروش‌ترین مدل‌های این برند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ بود. شرکت مذکور با رشد ۷۹ درصدی درسال و همچنین رشد ۳۵ درصدی نسب‌به سه‌ماهه‌ی قبلی نتایج بسیار چشم‌گیری به‌دست آورد. اگرچه فروش این برند در اروپا و ایالات‌متحده به‌طور پیوسته بهبود یافته است، در این بازه‌ی زمانی در هیچ‌کدام از این دو ناحیه شاهد رشد فروش نبود.

۱۰ خودرو برقی برتر جهان

تسلا باردیگر در جایگاه دومین خودروساز برقی برتر جهان قرار گرفت

۱۰ خودرو الکتریکی برتر جهان بیش‌از ۳۵ درصد از فروش جهانی این بازار را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ تشکیل می‌دهند. مدل Y تسلا همچنان پرفروش‌ترین خودرو برقی جهان است و ۶ مدل از این ۱۰ مدل نیز به شرکت BYD Auto تعلق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد