توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی


توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نکوئی اظهار کرد: در پی درخواست تعدادی از متقاضیان استفاده از تسهیلات قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نکوئی اظهار کرد: در پی درخواست تعدادی از متقاضیان استفاده از تسهیلات قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت مهلت ارائه درخواست اولیه و بارگذاری مدارک و مستندات در درگاه ملی مجوزها (G۴B.ir یا mojavez.ir) را به‌مدت یک ماه (پایان آذرماه) و برای آخرین بار تمدید کرد.

وی با بیان اینکه قانون اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی و آیین‌نامه اجرایی آن در اواخر سال گذشته ابلاغ شد، گفت: متقاضیان مشمول فراخوان وزارت نفت با پذیرفتن شرایط این قانون (جزئیات فراخوان در سامانه petrorefinery.mop.ir) و اخذ مجوز می‌توانند از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت‌های مجری این طرح باید حداقل ۱۵ درصد از منابع لازم برای اجرای طرح را متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و مراحل تأمین مالی، از طریق آورده خود تأمین کنند.

نکوئی افزود: همچنین شرکت‌های مجری طرح موظف‌اند حداکثر دو سال پس از دریافت مجوز، نسبت به واگذاری حداقل ۳۰ درصد از سهام شرکت مجری طرح از طریق عرضه سهام یا از طریق صندوق سرمایه‌گذاری پروژه در چارچوب قوانین مربوط با انتشار اوراق بهادار قابل تبدیل به سهام اقدام کنند و تمامی منابع حاصل از این واگذاری باید فقط در اجرای طرح مذکور هزینه شود.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها از زمان شروع تولید طرح با حداقل ۸۰ درصد ظرفیت تولید محصولات در مجوز طرح از دوره تنفس خوراک استفاده خواهند کرد.

گفتنی است براساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، مهلت ارسال درخواست و بارگذاری مدارک و مستندات متقاضیان طرح‌های پتروشیمی (با خوراک پروپان یا بوتان) برای بهره‌مندی از تسهیلات قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در درگاه ملی مجوزهای کشور (سامانه G4B)، تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ برای آخرین بار تمدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور