آشنایی با مبل نئوکلاسیک


آشنایی با مبل نئوکلاسیک

طبیعتا کسانی که مبل نئوکلاسیک را انتخاب می کنند افرادی هستند که به سبک کلاسیک علاقه داشته لذا سایر وسایل و لوازم منزل خودرا با سبک مذکور تطبیق داده تا محیط زیباتری را برای خود فراهم کنند .

مبل نئوکلاسیک مبلی است که برای استفاده از ان نیازمند فضایی وسیع , سقف هایی بلند و پنجره هایی بزرگ هستیم چرا که رعایت عوامل محیطی در کنار استفاده از این نوع مبل سبب جلوه ی زیباتر ان می گردد. سبک نئوکلاسیک از اواخر دهه ی ۱۷۵۳ ابتدا در کشورهای انگلیس و فرانسه مورد استفاده قرار گرفت و با مرور زمان استفاده از ان در سایر کشور ها نیز رایج شد. طبیعتا کسانی که مبل نئوکلاسیک را انتخاب می کنند افرادی هستند که به سبک کلاسیک علاقه داشته لذا سایر وسایل و لوازم منزل خودرا با سبک مذکور تطبیق داده تا محیط زیباتری را برای خود فراهم کنند . در ادامه به برخی از ویژگی های سایر لوازم منزل برای ایجاد این تطابق اشاره می کنیم.

ویژگی های لوازم منزل متناسب با مبل نئوکلاسیک

  • شومینه: در صورت وجود شومینه در منزل برای انکه تطابق خاصی با سبک مبل نئوکلاسیک ایجاد گردد پیشنهاد می شود که در بالای شومینه از اینه استفاده کنیم و اطراف اینه را نیز می توانیم با قاب هایی از جنس چوب یه طور ساده و شیک تزئین نماییم.
  • مبلمان: از انجایی که مبل نئوکلاسیک از دسته مبل های ساده و دارای چوب های ظریف در ساختار خود است لذا نباید در کنار این مبلمان از مبل هایی مانند مبل سلطنتی استفاده نمود. همچنین استفاده از پارچه های ساده و تک رنگ در استفاده از این سبک جلوه ی زیباتری را ایجاد خواهد کرد.
  • ایینه : استفاده از ایینه در این سبک مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد چراکه جلوه ی باشکوهی به محیط می بخشد.
  • کتابخانه: استفاده از چند قفسه ی کتاب در فضای سالن در کنار این سبک جلوه ی هنری و زیبایی را برای ما ایجاد خواهد کرد . در صورتی که از سبک نئوکلاسیک در اتاق خواب استفاده می کنیم استفاده از قفسه های کتاب در کنار میز تحریر فضای بسیار دلنشینی را برای ما ایجاد می کند.
  • فرش: فرش های ایرانی تطابق مناسبی با سبک نئوکلاسیک داشته و استفاده از ان در کنار این نوع مبل جلوه ی زیبایی به همراه دارد. همچنین ابعاد فرش بهتر است کوچک در نظر گرفته شود.
  • میز: استفاده از میزهایی با پایه های طلایی و از نوع شیشه ای فضای شیک تری را در کنار مبل نئوکلاسیک برای ما ایجاد می کند.
  • پرده: در کنار این نوع مبل استفاده از پرده های کوتاه پیشنهاد نمی شود . پرده های بلند با طراحی ساده هکاهنگی بسیار خوب و زیبایی را با محیط ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از مبل نئوکلاسیک محیط خانه را باید ساده تر در نظر گرفت به طوریکه از گل های مصنوعی و وسایل تزئینی نباید به صورت افراطی استفاده شود . همچنین تعداد مبلمان نیز باید متناسب با متراژ فضا بوده به طوریکه استفاده ی بیش از حد از مبلمان جلوه ی زیبایی نخواهد داشت. همچنین رنگ هایی که در این سبک مورد استفده قرار میگرند بسیار حائز اهمیت بوده طوریکه به دلیل استفاده از رنگ های طبیعی همچون خاکستری, بژ و کرم, سفید, طلایی و نقره ای, آبی و شکلاتی و زرد و سبز به قیمت مبل نئوکلاسیک افزوده شده و از انجایی که رنگ های بکار رفته به راحتی قابل تمیز دادن از یکدیگر هستند لذا این ویژگی سبب عدم خطا در انتخاب رنگ موردنظر می گردد. در ادامه به برخی از ویژگی های فضایی متناسب با سبک مبل نئوکلاسیک اشاره می کنیم.

آشنایی با مبل نئوکلاسیک

ویژگی های فضایی متناسب با مبل مذکور

  • گچ بری: تا حد امکان سعی بر این است که در این نوع سبک از گچ بری هایی یا طرح های ساده تری ایتفاده کرد.
  • سقف: سقف فضاری مورد نظر بهتر است بلند و یکدست بوده و رنگ سفیدی داشته باشد.
  • دیوار: در طراحی دیوارها در این سبک می متوان از اشکال هندسی و تابلوهای کلاسیک استفاده نمود.
  • اشپزخانه : در صورت استفاده از مبل نئوکلاسیک در خانه و برای ایجاد یک سبک کلاسیک در محیط ایستفاده از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ در طراحی و دکوراسیون اشپزخانه پشنهاد می شود . همچنین استفاده ی متقارن از وسایلی که به صورت اشکال هندسی هستند فضای زیبایی را در این سبک به اشپزخانه می بخشد. استفاده از کابینت های ممبران و چوبی نیز در اشپزخانه همخوانی مناسبی با سبک نئوکلاسیک خواهد داشت.
  • کاغذ دیواری: استفاده از انواع کاغذهای دیواری مدرن و تکرر طرح ها در این کاغذ دیواری ها در کنار استفاده از مبل نئوکلاسیک فضای ارامش بخشی برای ساکنین ایجاد خواهد کرد.

انواع مبل نئوکلاسیک:

مبل نئوکلاسیک دارای انواع گوناگونی است که به معرفی هر یک لز انها به طور مختصر خواهیم پرداخت:

  • مبل نئوکلاسیک فانتزیا: این نوع مبل بسیار زیبا و ظریف بوده و ویژگی مطرحش حالت نرم و راحتی ان است که سبب جلب توجه مصرف کنندگان می شود. استفاده از خطوطی که شکل هندسی مربع گونه ای را ایجاد می کنند به ویژه در میز مرکزی مبل از دیگر خصوصیات این نوع مبل است.
  • مبل نئوکلاسیک ملودیا: استفاده از رنگ طلایی در این مبل یکی از ویژگی های برجسته ی ان است به طوریکه استفاده از این رنگ در پارچه های مبل , روی میزهای جلوی مبلی و میزهای عسلی ظاهری جذاب و خاص به این نوع مبل ها بخشیده است. این نوع مبل نیز ظرافت خاصی داشته و راحتی لازم را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. از ذیگر ویژگی های مبل نئوکلاسیک ملودیا تنوع زیاد روکش های ان است که حق انتخاب زیادی را برای خریدار فراهم می کند.
  • مبل نئوکلاسیک لئوناردو: ویژگی قابل توجه این مبل کاربرد ان در سالن پذیرایی است چرا که به دلیل ساخت زیبا و بسیار ظریفو جزئی که دارد فضای بسیار خاص و جذابی را در سالن ایجاد می کند. از ذیگر خصوصیات مطرح این مبل استفاده از پارچه های ظریف برای روکش ان است به طوریکه ظاهر زیبا و کیفیت بالا و حالت نرمی را به مبل می بخشد.

مبل نئوکلاسیک لیبرتی: خصوصیات خاص بکار رفته در طراحی این نوع از مبل یاداور خوبی از دوره ی نئوکلاسیک است. ازجمله خصوصیات مبل نئوکلاسیک لیبرتی جزئییات بکار رفته با استفاده از طلا و نقره, پارچه هایی از جنس مخمل, سایه های طلایی و عاجی, دسته هایی بزرگ و نشیمنگاهی راحت و بزرگ است که مجموعه ی این خصوصیات حالت زیبا و شیکی را به نشستن شخص می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟