تجهیز ٧ بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص توان‌یابان


تجهیز ٧ بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص توان‌یابان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، از تجهیز هفت بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص توان‌یابان جهت ارتقای سطح دسترسی این افراد به فضاهای شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صیادی، با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: همه افراد در یک جامعه باید بدون وجود محدودیت حق حضور در جامعه و استفاده از امکانات جامعه را داشته باشند و هیچ فردی نباید به دلیل نامناسب بودن تجهیزات شهری از این حق محروم شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای احیای حقوق شهروندی این بخش از افراد جامعه، اقداماتی را در سطح طراحی، ساخت و تجهیز فضاهای عمومی و شهری بر اساس وظایف ذاتی سازمان صورت داده است.

وی مناسب سازی و تجهیز هفت بوستان پایتخت به مبلمان مخصوص توان‌یابان را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: مناسب‌سازی و تجهیز بوستان‌های شهر یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند موجبات حضور معلولان در سطح جامعه را فراهم کرده که در نهایت باعث افزایش رفاه، آرامش و بالا بردن روحیه اجتماعی و مشارکت پذیری این عزیزان می‌شود.

به گفته صیادی در این مرحله؛ ۲۱۵ عدد مبلمان شهری ویژه توان‌یابان شامل نیمکت‌های مخصوص این افراد به صورت انفرادی و خانوادگی، سطل زباله ویژه، آبخوری ویژه و… در مجموع هفت بوستان پایتخت از جمله بوستان شهدای وردآورد منطقه ٢١، بوستان معلم منطقه ٢٠، بوستان امام علی (ع) منطقه یک، بوستان سمیه منطقه ٤، بوستان بهار منطقه ٢٢، بوستان مصطفی خمینی منطقه ۱۲ و بوستان مصطفی خمینی در منطقه ۱۱ نصب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!