طرح مفهومی ویندوز 12 که مایکروسافت می‌تواند از آن ایده‌های جذابی بگیرد


طرح مفهومی ویندوز 12 که مایکروسافت می‌تواند از آن ایده‌های جذابی بگیرد

یک کاربر خوش‌ذوق، طرح مفهومی بسیار جذابی از ویندوز ۱۲ به‌اشتراک گذاشته است که تعادل بسیار خوبی بین کارکردها و نمای ظاهری این سیستم‌عامل ارائه می‌دهد.

چندماه قبل گزارشی منتشر شد مبنی‌بر این‌که مایکروسافت احتمالاً تصمیم دارد مثل گذشته، هر سه‌سال یک‌بار نسخه‌ی جدیدی از ویندوز را منتشر کند. اگرچه غول فناوری ردموندی این خبر را هنوز تأیید نکرده، اما اکنون نمونه‌ای اولیه از طرح مفهومی ویندوز ۱۲ دردسترس قرار گرفته است که تغییرات اساسی و البته جذابی را در این سیستم‌عامل نشان می‌دهد. د

رحالی‌که بسیاری از کاربران منتظر هستند تا شرکت مذکور شایعات مربوط به نسخه‌ی ۱۲ ویندوز را تأیید یا رد کند، برخی از کاربران دست‌به‌کار شده و ویدیوهایی از طرح مفهومی موردنظر خود برای نسل بعدی ویندوز منتشر کرده‌اند. این طرح‌ها به‌قدری زیبا به‌نظر می‌رسند که بهتر است مایکروسافت از آن‌ها در ساخت نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ خود الهام بگیرد.

طرح مفهومی ویندوز 12 که مایکروسافت می‌تواند از آن ایده‌های جذابی بگیرد

شاید بسیاری از شما به ایده‌های مفهومی ارائه‌شده ازطرف کاربران ویندوز توجهی نداشته باشید، اما اخیراً طرح مفهومی بسیار هوشمندانه و جذابی از ویندوز ۱۲ دردسترس قرار گرفته است که شاید نظر شما را تغییر دهد. درواقع این طرح سعی می‌کند قابلیت‌های کنونی ویندوز ۱۱ را درنظر گرفته و ظاهر و قابلیت‌های جدیدی روی آن‌ها اعمال کند. به‌عنوان مثال در این طرح مفهومی، ناحیه‌ی ابزارک‌ها کمی پویاتر شده است و ویژگی‌هایی مثل پخش‌کننده‌ی محتوای چندرسانه‌ای، برنامه‌ی تقویم، سهام و آب‌وهوا و غیره را ارائه می‌دهد. طرف دیگر نوار وظیفه نیز می‌تواند انواع اعلان‌ها ازجمله اتصال دستگاه‌های بلوتوث را ارائه دهد.

طرح مفهومی ویندوز 12 که مایکروسافت می‌تواند از آن ایده‌های جذابی بگیرد

طرح مفهومی ویندوز ۱۲ همچنین بخش تنظیمات سریع را با تمرکز روی قابلیت‌ استفاده از آن به‌جای طراحی، ارائه کرده است. وقتی FlyOut را باز می‌کنید بدون نیاز به کلیک اضافه، دستگاه‌های بلوتوث و شبکه‌های وای‌فای موجود به کاربر نمایش داده خواهند شد.

طرح مفهومی ویندوز 12 که مایکروسافت می‌تواند از آن ایده‌های جذابی بگیرد

همان‌طور که Neowin اشاره می‌کند، یکی از بخش‌های جذاب طرح مفهومی ویندوز ۱۱، بازسازی ابزارهای این سیستم‌عامل و تصاویر پس‌زمینه است. علاوه‌بر صفحه‌ی استاندارد ابزارک‌های ویندوزی، اکنون قابلیت سنجاق‌کردن ابزارک‌ها به دسکتاپ و استفاده از تصویرزمینه‌ی سازگار با آن فراهم است. این دسکتاپ با ظاهری منظم‌تر، فضای زیادی را برای شخصی‌سازی ایجاد می‌کند.

درنهایت، سازنده‌ی طرح مفهومی ویندوز ۱۲ با تقسیم دوبرنامه در یک پنجره و گروه‌بندی فایل‌ها در مجموعه‌های داخلی فایل‌اکسپلورر، روشی جایگزین برای چندوظیفگی ارائه می‌کند. به‌طور کلی این طرح بسیار زیبا به‌نظر می‌رسد و تعادل بسیار خوبی بین کارکرد و ظاهر ویندوز ارائه می‌دهد. امیدواریم مایکروسافت به‌جای افزودن تبلیغات مزاجم به سیستم‌عامل خود، ایده‌ها و طرح‌های منتشرشده ازطرف کاربران خود را در توسعه‌ی نسخه‌های بعدی آن مدنظر قرار دهد. در ادامه می‌توانید ویدیو این طرح مفهومی را تماشا کنید.

تماشا در آپارات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...