برخلاف ادعای ایلان ماسک، نفرت‌پراکنی در توییتر در حال افزایش است


برخلاف ادعای ایلان ماسک، نفرت‌پراکنی در توییتر در حال افزایش است

ایلان ماسک هفته‌ی گذشته مدعی شد که از زمان تصدی توییتر، تعداد دفعاتی مشاهد‌ه‌ی محتوای مرتبط با نفرت‌پراکنی به میزان یک سوم در این پلتفرم کاهش یافته است.

براساس تحقیقات مرکز مقابله با نفرت‌پراکنی در دنیای دیجیتال (CCDH)، بلافاصله پس از تصاحب توییتر توسط ماسک، محتوای مرتبط با این موضوع افزایش یافته و جذابیت بیشتری پیدا کرده است. ماسک پیش‌تر ادعا کرده بود که از زمان تصاحب توییتر، محتوای مرتبط با موضوعات نفرت‌پراکنی در این پلتفرم کم‌تر دیده مشاهده شده است.

به گزارش Verge، تا قبل از مدیریت ایلان ماسک، به‌طور متوسط روزانه ۱٬۲۸۲ توییت با محتوای توهین به سیاه‌پوستان در توییتر دیده می‌شد، این آمار پس از خرید شرکت به ۳٬۸۷۶ بار افزایش یافت و پس از ادعای ماسک هم به‌طور متوسط ​​به ۴٬۶۵۰ توییت در روز رسید.

این گزارش نشان می‌دهد از زمانی که ماسک توییتر را خرید، توهین‌ها به افراد تراجنسیتی ۶۲ درصد افزایش یافته و به‌طور متوسط روزانه ۵٬۱۱۷ توییت در این‌باره منتشر شده است. لارم به ذکر است که این داده‌ها به کمک ابزاری برای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی به نام Brandwatch جمع‌‌آوری شده و تنها توییت‌های منتشر شده به زبان انگلیسی را شامل می‌شود.

ماسک در اواسط نوامبر با انتشار توییتی ادعا کرده بود که نفرت‌پراکنی در توییتر در حد بسیار بالایی مدیریت و غیرفعال شده است و کاربران محتوا تنها زمانی به توییت‌هایی با این محتوا دسترسی خواهند یافت که به‌دنبال آن باشند. بااین‌حال گزارش CCDH نشان می‌دهد که حتی اگر بازدیدها هم کاهش یافته باشند، از زمان مدیریت ماسک تا به امروز، مشارکت در توییت‌هایی با مضمون نفرت‌پراکنی افزایش یافته و میانگین تعداد مشارکت، مانند لایک‌ها، پاسخ‌ها و ریتوییت‌ها در پست‌هایی با این محتوا، در هفته‌های منتهی به نسخه‌ی 2.0 توییتر، به ۱۳٫۳ درصد و از زمان تصاحب او به ۴۹٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

برخلاف ادعای ایلان ماسک، نفرت‌پراکنی در توییتر در حال افزایش است

عمران احمد، مدیرعامل CCDH در ایمیلی گفت:

ایلان ماسک با رفتار و توییت‌هایش این پبام را به نژادپرستان، زن‌ستیزان و همجنس‌‌گرا هراسان منتقل کرد که می‌توانند آزادانه در توییتر فعالیت کنند و آن‌ها هم از این آزادی استقبال کردند.

ماسک در واکنش به نتایج این مطالعه، ضمن انتشار توییتی این یافته‌ها را "کاملاً نادرست" خواند و قول داد تا از این پس هر هفته داده‌های مرتبط با مشارکت افراد در نفرت‌پراکنی در توییتر را منتشر کند؛ او همچنین بر ادعای قبلی خود پافشاری کرده و تعداد دفعات دیده‌شده‌ی محتوای مرتبط با نفرت‌پراکنی را در حال کاهش دانست.

از زمان به دست گرفتن سکان هدایت توییتر در اواخر اکتبر به دست ماسک، تغییرات این پلتفرم نامنظم و بسیار واکنشی بوده و حتی تیم‌هایی که مسئولیت ایجاد اعتماد و حفظ امنیت را در این پلتفرم برعهده داشتند هم منحل شدند. او شورایی برای تعدیل محتوا در توییتر راه‌اندازی کرد و در مورد برگرداندن حساب‌های بلاک‌شده از کاربران نظرسنجی‌ کرد، علاوه بر این در توییتی نظر کاربران را درباره‌ی‌ بازگشت دونالد ترامپ پس از تعلیق به دلیل تحریک خشونت، جویا شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر