گوگل در تولد 30 سالگی SMS: شرکت اپل در همکاری برای پروتکل ارتباطی RCS تعلل می‌کند


گوگل در تولد 30 سالگی SMS: شرکت اپل در همکاری برای پروتکل ارتباطی RCS تعلل می‌کند

شرکت گوگل می‌گوید اپل برای اجرای پروتکل ارتباطی RCS بین آیفون و دستگاه‌های اندرویدی رغبتی نشان نمی‌دهد.

گوگل در قالب جدیدترین کمپین #GetTheMessage خود می‌خواهد یک تکه زغال سنگ به‌عنوان هدیه کریسمس به اپل بدهد مگر اینکه شرکت اپل پیش‌از تعطیلات کریسمس RCS را بپذیرد. (هدیه کردن یک تکه زغال سنگ برای کریسمس به‌معنای تنبیه فرد دریافت‌کننده هدیه است.)

به‌گزارش imore، امروز، ۳ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۲ آذر ۱۴۰۱ خ.) تولد SMS یا همان Short Message Service و پیامک است. استاندارد ارسال پیام متنی که بیشتراز ۳۰ سال در خدمت بشر بوده است و گوگل براساس بیانیه‌ای که دیروز به این مناسبت منتشر کرد قصد داشت با همکاری اپل این سرویس را متوقف کند.

نینا بودیراجا، مدیر محصول گروه Messages by Google با انتشار پستی در وبلاگ رسمی این شرکت گفت اپل شرکتی است که برای به‌کارگیری پروتکل ارتباطی RCS تعلل می‌کند. پروتکل RCS استاندارد جدیدی است که قرار است جایگزین SMS شود. نینا بودیراجا درادامه گفت:

بیشتر گوشی‌های هوشمند درسراسر جهان پروتکل RCS را به‌کار گرفته‌اند؛ اما فقط یک شرکت است که رغبتی به اجرای این پروتکل ندارد و آن اپل است. اکنون بعداز گذشت ۳۰ سال از عمر اس‌ام‌اس زمان آن فرارسیده است که به‌طور یکپارچه سراغ پروتکل RCS برویم.

گوگل از مدتی قبل کمپینی راه‌اندازی کرده است تا اپل را مجبور کند به‌جای SMS از RCS استفاده کند. این شرکت به‌طور مستقیم در زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل (Google I/O Keynote 2022) در سال جاری میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۱ خ.) اپل را سرزنش کرد و حتی چندتن از مدیران این موضوع را در بسیاری از مصاحبه‌ها و پست‌های منتشرشده در وبلاگ رسمی مطرح کرده‌اند.

در پستی که خانم نینا بودیراجا منتشر کرد، به مزایای بزرگ استفاده از پروتکل RCS به‌جای SMS اشاره شده است که شامل، رمزنگاری همتا‌به‌همتا، کیفیت بالای تصاویر و ویدئوها، مشاهده تایپ‌کردن پاسخ درلحظه، نشان خوانده‌شدن پیام، نام‌گذاری مکالمات گروهی، افزودن و حذف‌کردن مخاطبان از چت‌های گروه و ارسال پیام متنی روی وای‌فای می‌شوند. همچنین، خانم نینا بودیراجا به این موضوع اشاره کرد که به‌زودی امکان واکنش نشان‌دادن ازطریق طیف وسیعی از ایموجی‌ها در اپلیکیشن Messages گوگل فراهم خواهد شد.

مدیر گوگل همچنین، درادامه افزود که اکثر اپراتورهای تلفن همراه و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به‌غیراز اپل، استاندارد RCS راپذیرفته‌اند. خانم بودیراجا می‌گوید که اپل با عدم پذیرش این استاندارد مشتریان خود را در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی (دهه‌ی ۱۳۷۰ خ.) نگه داشته است.

پروتکل RCS استاندارد به‌روزشده‌ی SMS است و این درحالی است که iMessage اپل به‌عنوان سرویس پیام‌رسانی اختصاصی این شرکت تمام قابلیت‌های برشمرده در RCS را بین دستگاه‌های آیفون فراهم می‌کند؛ اما ردوبدل پیام بین گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی همچنان روی پروتکل SMS انجام می‌شوند. با‌این‌حال، امیدواریم که اپل هرچه زودتر به درخواست گوگل پاسخ مثبت دهد تا تجربه‌ی استفاده از خدمات ارسال پیام بین آیفون و اندروید برای همه بهتر شود.

دیدگاه شما مخاطبان زومیت درباره‌ی پروتکل RCS چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...