رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد


رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد

اقتصادنیوز: سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی روز شنبه در توییتر درباره تغییرات مدیریتی در دولت نوشت: «با تصمیم رئیس‌جمهور، تا پایان ماه جاری ۱۰ تغییر مدیریتی در سطح ملی و استانی صورت می‌پذیرد.»

سخنگوی دولت افزود: «در گام اول دو جوان دیگر به ترکیب دولت اضافه می‌شوند؛ آقای سپهر خلجی به‌عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی منصوب شد؛ آقای مهرداد بذرپاش هم به‌عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌گردند.»

بهادری جهرمی همچنین دقایقی پیش در گفت‌وگویی اظهار کرد : نامه معرفی مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه غیر علنی فردا( یکشنبه+)دولت با مجلس به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات اجتماعی و استادیار دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه است.

عضویت در شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضویت در شورای‌عالی و معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و تألیف کتاب و مقالات متعدد در حوزه ارتباطات و رسانه از جمله سوابق رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت است.

شورای اطلاع‌رسانی دولت به‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی در زمینه اطلاع‌رسانی در زمینه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت و اعلام هماهنگ مواضع رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به مردم تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

انتخاب رئیس جدید این شورا براساس آیین‌نامه ۱۰ ماده‌ای «چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیات دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت» که به تازگی از سوی هیأت وزیران به‌روزرسانی شده صورت گرفته که با تفکیک وظایف سخنگوی دولت و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در تبصره یک ماده ۲ آن تصریح شده «رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت می‌تواند به تشخیص رئیس‌جمهور از بین اعضای شورا منصوب شده یا فردی خارج از این مجموعه باشد و حق حضور در جلسات هیأت دولت و انتخاب دبیر شورا را دارد».

بر اساس ماده ۳ آیین‌نامه نیز، سخنگوی دولت با پیشنهاد رئیس‌جمهور و تصویب هیأت وزیران انتخاب می‌شود و می‌تواند در همه جلسات هیأت دولت و سایر شوراها و ستادهایی که به ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول وی برگزار می‌شود، حضور یابد.

«علی بهادری جهرمی» رئیس سابق شورای اطلاع‌رسانی دولت، همچنان مسئولیت سخنگویی دولت را بر عهده خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات