مهدویت فرهنگ عمومی را مقابل نفوذ واکسینه می‌کند/معتقدان به امام زمان(عج) به بن‌بست نمی‌رسند


مهدویت فرهنگ عمومی را مقابل نفوذ واکسینه می‌کند/معتقدان به امام زمان(عج) به بن‌بست نمی‌رسند

حجت‌الاسلام فوادیان با بیان اینکه معتقدان به امام زمان(عج) هیچگاه به بن‌بست نمی‌رسند، گفت: اگر جامعه‌ای در بسته فرهنگی خود اعتقاد به امام زمان(عج) را نهادینه کند، آثار و برکات فراوانش را در ارتقای فرهنگ عمومی می‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا فوادیان» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با اشاره به فرا رسیدن 14 آبان، روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: از کارکردهای بحث انتظار و مهدویت در حوزه اجتماعی، حل بحران ها است، امروزه جوامع دچار بحران هایی همچون معنا، هویت، اعتیاد و خانواده هستند چنان که هزینه داروهای ضدافسردگی و آرامبخش در سطح جهان قابل مقایسه با هزینه درمان دیرگ بیماری ها نیست!

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت ادامه داد: یکی از مقولاتی که می تواند بحران ها را حل کند امید به آینده مطلوب و درخشان است؛ در جوامع غربی تالیفاتی با عناوینی همچون نقش کلیسا در کاهش آسیب های اجتماعای و نقش معنویت در حل بحران های زندگی انجام شده، در کشور ما نیز کتاب ها و پایان نامه هایی با عنوان نقش انتظار در کاهش آسیب های اجتماعی، انتظار و حل بحران معنا از منظر مباحث روانشناسی تالیف شده است.

وی تاکید کرد: در این میان مهدویت، هویت‌آفرین و آرمان‌زا است، جامعه ای دچار بحران می شود که هویت خود را فراموش کرده و آرمانی نداشته باشد؛ از این‌رو، معتقدان به امام زمان(عج) هیچگاه به بن‌بست نمی رسند چراکه ارتباط با ولی خدا، سامان‌بخش همه ارتباطات انسانی است کسی که با یاد حجت خدا زندگی می کند خود را هیچ گاه تنها، یله و رها نمی بیند و دارای آرمان امید و آرزویی است که باید برای تحقق آن تلاش کند.

حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه کتابی با عنوان روانشناسی انتظار به زیور طبع آراسته شده، گفت: با توجه به بینارشته ای نوشتن این اثر، بین یک مسئله اعتقادی و رابطه آن با روانشناسی کوشیده است به بحران های روانی بشر از دید مهدویت پاسخ بگوید؛ باید توجه داشت هیچ یک از آموزه های دین به اندازه مهدویت امیدآفرین نیست، مهدویت به انسان می گوید امام زمان(عج) به عنوان چشم خدا در میان خلایق شما را می بیند صدای شما را می شنود و هنگام نیاز و اضطرار پاسخگوی شما است

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه مهدویت فرهنگ عمومی را مقابله جنگ نرم واکسینه می‌کند، تاکید کرد: از این رو، اگر جامعه ای در بسته فرهنگی خود بحث اعتقاد به امام زمان(عج) را نهادینه کند، آثار و برکات فراوان برای فرهنگ عمومی جامعه به ارمغان می آورد!

وی در پاسخ به این سوال که ارتقای فرهنگی عمومی از طریق مهدویت چقدر مانع بروز اغتشاشات و فتنه های می شود، ابراز کرد: تحلیل بحران های امروزی جامعه در حد سلبریتی ها و پیام های ورزشکاران و هنرمندان تحلیلی ناقص و کوتاه است، امروزه ما شاهد جنگ شناختی بین تمدن غرب و تمدن نوین اسلامی هستیم، باتوجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب که باید زمینه را برای طلوع خورشید عظمای ولایت آماده کنیم، مشخص است امروزه جهان غرب از پیشرفت معنوی و اعتقادی تفکر انقلاب اسلامی ایران در هول و هراس است.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: لذا برای کند کردن حرکت انقلاب به انواع و اقسام جنگ های هیبریدی پرداخته است؛ امروزه و در مرحله جنگ شناختی منتظران وظیفه دارند با توجه به رسالت خود در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)، نگاه خود را عمق ببخشند تا بتوانند این مرحله را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه منتظران امام زمان(عج) خوب است به دعای 27 صحیفه سجادیه مراجعه کنند، گفت: امام سجاد(ع) در دعای مرزداران وظیفه را برای همگان روشن ساخته است، ایشان به ما یاد می دهند چگونه از مرزهای اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود دفاع کنیم امام سجاد(ع) در فرازی از این دعا بیان می کنند: «اللَّهُمَّ وَ أَیّمَا مُسْلِمٍ خَلَفَ غَازِیاً أَوْ مُرَابِطاً فِی دَارِهِ ...» یعنی خدایا هر مسلمانی که زندگیش را برای حفظ و حراست از مرزها آماده می کند و یا متعهد می شود که برای سربازان امنیتی در پشت جبهه و مرزها تلاش کند، اجر و پاداشی مثل اجر مجاهدان قرار بده.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: بنابر این فراز از دعا، خدای تبارک و تعالی برای کسانی که در کشور و در متن حوادث و بحران ها به دنبال ایجاد امنیت و آسایش و آرامش برای مردم و نظام هستند اجری مانند اجر سردار سلیمانی عطا می کند، این جای تعجب ندارد! اگر قرار نبود خدای متعال چنین اجری را دهد، هیچ گاه امام سجاد(ع) چنین درخواستی را مطرح نمی کردند.

دبیر علمی اندیشکده بین المللی مهدویت در ادامه ابراز کرد: بنابر این دعای عظیم‌الشان، امروز منتظران وظیفه دارند هم به امر اسلام اهمیت دهند و هم از اجتماع اهل شرک و باطل و تحزب آنها محزون باشند. وقتی منافقان، کومله، سلطنت طلبان، رسانه هایی مثل اینترنشنال دست به دست هم داده اند تا اسلام و مسلمانی را زمینگیر کنند، منتظر امام زمان(عج) باید محزون باشد با این حزن و موضع مقابل معاندان است که در زمره عابدان عامل قرار می گیرد و از ثواب مجاهدان برخوردار می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای همین آنها که برای رفع اغتشاشات تلاش می کنند اجر کسانی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را می برند. اگر مهدویت را اساس فرهنگ عمومی قرار دهیم و این فرهنگ را با انتظار رشد و اعتلا دهیم، آنگه شاهد آنچه اخیرا رخ داد، نخواهیم بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس