گزارشگر مطرح از تلویزیون اخراج شد!


گزارشگر مطرح ورزشی به دلیل آوردن نام بازیکن سابق تیم ملی ترکیه از تلویزیون کشورش اخراج شد.

آلپر باکرجی، گزارشگر شبکه تلویزیونی TRT ترکیه، در جریان دیدار هفته گذشته مراکش و کانادا از این شبکه اخراج شد. ماجرا از این قرار است که او پس از گل حکیم زیاش اشاره کرد سریعترین گل تاریخ جام جهانی توسط هاکان شوکور به ثمر رسیده است اما این جمله اهانت به دولت ترکیه تلقی و بلافاصله از تلویزیون ترکیه کنار گذاشته شد.

گزارشگر مطرح از تلویزیون اخراج شد!

اگرچه جمله این گزارشگر درست بود اما به نظر می‌رسد به زبان آوردن نام هاکان شوکور، دلیل اخراج او بوده است. شوکور در طول دوران فوتبال خود یکی‌ از بزرگترین ستاره‌های فوتبال ترکیه بود و در ۱۱۲ بازی برای کشورش ۵۱ گل به ثمر رساند. با این حال، او پس از بازنشستگی وارد سیاست شد و بعدها با تروریسم مرتبط شد. به طوریکه شوکور و خانواده‌اش به ایفای نقش در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ متهم شدند و سپس به ایالات متحده آمریکا فرار کردند.

هاکان شوکور در حال حاضر در آمریکا به عنوان راننده تاکسی فعالیت می‌کند. مهاجم سابق تیم ملی ترکیه قبلا در مورد اتهامات صحبت کرده بود و به شبکه آلمانی ولت ام زونتاگ گفته بود: چیزی برای من باقی نمانده است. رجب طیب اردوغان همه چیزم را گرفت(حق آزادی من، حق آزادی بیان و حق من برای کار). من هرگز کار غیرقانونی انجام ندادم و خائن و تروریست نیستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403