تکرار مواضع خصمانه و نخ‌نمای «رابرت مالی» علیه ایران


تکرار مواضع خصمانه و نخ‌نمای «رابرت مالی» علیه ایران

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای بی‌اساس واشنگتن علیه تهران درباره تامین سلاح برای روسیه، گفت که در حال حاضر تمرکز آمریکا بر روی توافق هسته‌ای نیست!

رابرت مالی ، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای بی‌اساس مبنی بر ارسال سلاح از ایران به روسیه ، بار دیگر به اغتشاشات اخیر در ایران دامن زد و مدعی شد که این مسائل، تمرکز آمریکا را از توافق هسته‌ای با تهران منحرف کرده است!

وی در گفت‌وگو با بلومبرگ بار دیگر توپ مذاکرات را به زمین ایران انداخت و مدعی شد: ایران تمایلی به توافق ندارد و ما هم روی مسائل دیگر متمرکز هستیم. در حال حاضر، می‌توانیم با تلاش برای بازداشتن و مختل کردن عرضه سلاح به روسیه و همچنین حمایت از خواسته‌های بنیادین مردم ایران، تفاوت را رقم بزنیم.

ادعای مالی و واشنگتن درباره ارسال سلاح از این به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در حالی مطرح شده که تهران و مسکو همواره چنین ادعایی را قویا تکذیب کرده‌اند.

مالی در ادامه ادعاهای بی‌اساس آمریکا، اضافه کرد «درحالی که آمریکا نسبت به تمایل تهران برای احیای توافق هسته‌ای تردید دارد، گفت‌وگو بین اتحادیه اروپا و ایران ادامه داشته و مذاکرات به طور رسمی تعلیق نشده است.»

جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا همواره مدعی شده که از ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند. از آوریل سال گذشته، آمریکا به همراه روسیه، انگلیس، چین، آلمان و فرانسه مذاکراتی را در وین با محوریت احیای برجام و رفع تحریم‌ها با تهران آغاز کردند.

تکرار مواضع خصمانه و نخ‌نمای «رابرت مالی» علیه ایران

با این حال، تصویب قطعنامه علیه ایران با ادعای وجود ذرات اورانیوم در سه سایت هسته‌ای اعلام‌نشده و درخواست توضیح از تهران بابت این ادعا، ایران را در ماه نوامبر بر آن داشت تا تعهدات برجامی خود را مورد بازنگری قرار دهد. پیش‌نویس این قطعنامه توسط آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) تهیه شد. ایران که این قطعنامه را ابزاری در راستای اعمال فشار سیاسی بر خود می‌دید، غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در سایت فردو را از سر گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند