صدور 4000 مجوز مشاغل خانگی در استان تهران


صدور 4000 مجوز مشاغل خانگی در استان تهران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور ۴۰۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان تهران طی شش ماهه اول سال خبر داد و گفت: متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت درگاه ملی مجوزها مراحل دریافت مجوز را در سریع ترین زمان ممکن طی کنند.

صدور 4000 مجوز مشاغل خانگی در استان تهران

به گزارش ایران اکونومیست، کسب و کارهای خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با سرمایه اندک قابل راه‌اندازی هستند و افراد علاقمند می‌توانند با کمترین هزینه در محل سکونت خود و در کنار اعضای خانواده به کسب و کار خانگی بپردازند.

مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها، مورد توجه قرار گرفته و آمارها حاکی از آن است که ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی را کسب و کارهای خانگی تشکیل می دهند.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و طبق گفته وزیر کار، ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده است.

به اعتقاد کارشناسان، هزینه پایین و بهره وری بالا، از مزیتهای مهم مشاغل خانگی است و این امر موجب شده تا مشاغل خانگی در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام داشته باشند و سریع تر به سودآوری برسند.

در همین راستا، حامد ویس کرمی - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران آماری از صدور مجوزهای مشاغل خانگی در استان تهران ارائه کرده و می گوید: در شش ماهه نخست امسال، ۴۰۰۰ مجوز در بخش مشاغل خانگی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران صادر شده است.

وی می گوید: صدور این میزان مجوز در مقایسه با آمار شش ماهه نخست سال گذشته رشد ۱۲۲۰ درصدی داشته است به نحوی که طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش مشاغل خانگی ۳۰۳ مجوز صادر شده است در حالی که در شش ماهه امسال این آمار افزایش یافته است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، رشد مجوزها در راستای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر تسهیل راه اندازی کسب و کار صورت گرفته و تلاش شده با ایجاد زیر ساخت‌ها و فراهم کردن مشوق‌های لازم، متقاضیان در کمترین زمان ممکن مجوز خود را دریافت کنند.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در گفت وگو با ایران اکونومیست، از هدفگذاری افزایش سهم ۱۵درصدی مشاغل خانگی در اقتصاد کشور خبر داده و گفته بود: برابر آمارها در یک‌سال گذشته ۱۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است و از اول فروردین تا اول آبان امسال نیز بیش از ۷۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر کرده‌ایم که ۹۵ درصد این مجوزها ثبت محور هستند.

به گفته وی، از طریق پایش و رصد جدید در حوزه مشاغل خانگی هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰ هزار شغل خانگی تا پایان سال محقق خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، مشاغل خانگی یکی از بهترین روش‌های ایجاد اشتغال به شمار می رود که ضمن پایدار بودن، درآمد قابل توجهی را برای صاحبان خود ایجاد می کنند.متقاضیان دریافت مجوز مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ مجوز در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط