پاداشی که به منتظران امام‌زمان(عج) داده می‌شود


پاداشی که به منتظران امام‌زمان(عج) داده می‌شود

امام باقر(ع) می‌فرماید: بعد از غیبت، حیرت ظاهر می‌شود در این دوران تنها کسانی بر دین خود ثابت می‌مانند که در ایمان خود مخلص باشند و با روح یقین همراه و آنان کسانی هستند که خداوند از آنها درباره ولایت ما پیمان گرفته است ... .

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، در روایت آمده است که: به خدا سوگند شما که در حال انتظار می‌میرید مرگتان عادی نیست بلکه در نزد خدا (ثواب آن) از شهدای بدر و اُحد بیشتر است ...

و در روایتی دیگر آمده: شما بالاتر از اصحاب قائم(عج) هستید برای آنکه شب و روزتان در میان ترس می گذرد از ستم پیشوایان جور بر امام‌تان و خودتان بیمناک هستید اگر نماز بخوانید با ترس می خوانید اگر روزه بگیرید با تقیه روزه دار هستید اگر حج به جا بیاورید با تقیه است ... .

به روحی از خدا تایید شده اند

امام باقر(ع) می فرماید: بعد از غیبت، حیرت ظاهر می شود در این دوران تنها کسانی بر دین خود ثابت می مانند که در ایمان خود مخلص باشند و با روح یقین همراه و آنان کسانی هستند که خداوند از آنها درباره ولایت ما پیمان گرفته و در دل آنها ایمان را مستقر کرده و آنها را با روحی از خود تایید فرموده است.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند: برترین عمل امت من در انتظار فرج الهی بودن است. (کمال‌الدین، ص۶۴۴)

جهادی ممتاز و استثنایی

امام صادق(ع): کسی که منتظر امام دوازدهم(عج) است همانند کسی است که در برابر پیامبر خدا(ص) شمشیرش را برهنه نموده و از آن حضرت(ص) دفاع می کند. (کمال‌الدین، ص۶۴۷)

امام حسن عسکری(ع) می فرماید: به خدا قسم (امام زمان(عج)) غیبتی طولانی خواهد داشت و از هلاکت نجات نمی یابد مگر کسی که خدا او را در اعتقاد به امامت او ثابت بدارد و به او توفیق دعا برای ظهور و فرج آن حضرت(عج) را بدهد. (کمال‌الدین، ج۲، ص۳۸۴)

و از امام کاظم(ع) است که فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در دوران غیبت قائم(عج) ما به ریسمان ما چنگ زنند و بر ولایت ما استوار بمانند ... آنان از ما هستند و ما از آنانیم. (کمال‌الدین، ج۲، ص۳۸۴)

اجر معنوی منتظران

امام سجاد(ع) می فرماید: آنکه در دوران غیبت قائم(ع) ما بر ولایت ما ثابت بماند خداوند پاداش هزار شهید همچون شهدای بدر و اُحد به او عطا خواهد کرد. (بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۲)

و نیز از ایشان است که: آنان که دوران غیبت آن حضرت(ع) را درک کنند و معتقدان به امامت و منتظران ظهور آن حضرت(عج) باشند از اهل دوران های دیگر برترند. (بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۷)

*برگرفته از ۱۰۰۱ نکته از زندگانی امام مهدی(عج)

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی