8 نکته مهم درباره نگهداری و استفاده از وان جکوزی خانگی


8 نکته مهم درباره نگهداری و استفاده از وان جکوزی خانگی

مطمئنیم همانطور که در مورد خرید وان جکوزی خانگی برای منزل خود تحقیقات زیادی انجام دادید تا مطمئن شوید که ایده خوبی برای شما به نظر می رسد و می تواند تمام ویژگی های مورد نظرتان را تامین کند. مسئله مهم دیگری...

مطمئنیم همانطور که در مورد خرید وان جکوزی خانگی برای منزل خود تحقیقات زیادی انجام دادید تا مطمئن شوید که ایده خوبی برای شما به نظر می رسد و می تواند تمام ویژگی های مورد نظرتان را تامین کند. مسئله مهم دیگری نیز به ذهن شما خطور می کند و آن این است که آیا نگهداری و استفاده از جکوزی سخت است یا خیر.

در این مقاله قصد داریم ذهن شما را آرام کنیم و در 8 نکته به شما نشان دهیم که استفاده و نگهداری از جکوزی خانگی کار ساده و لذت بخشی است. بیایید ببینیم چگونه می توانیم از جکوزی خود درست نگهداری و استفاده کنیم.

دوش گرفتن قبل استفاده از وان جکوزی خانگی

قبل از اینکه شما بخواهید وارد وان جکوزی خانگی خود شوید، ایده خوبی است که یک دوش سریع بگیرید تا میکروب هایی که ممکن است روی سطح پوست شما وجود داشته باشد را بشویید. از صابون استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد حباب اضافی در وان آب گرم خود شوید یا حتی تعادل شیمیایی آب جکوزی را از تنظیم خارج کنید.

اگر با لباس در جکوزی می روید همچنین مطمئن شوید که لباس شما تمیز باشد تا خطر ابتلا به باکتری و میکروب افزایش نیابد. مهم است که قبل ورود، از تمیز بودن خود اطمینان حاصل کنید زیرا دمای معمولی آب بستر مناسبی برای رشد باکتری ها است. این ما را به سمت مراقبت از آب سوق می دهد که در جکوزی خانگی شما بسیار مهم است.

مراقبت از آب وان جکوزی

یکی از راه‌های اصلی برای اطمینان از ایمن بودن استفاده از وان جکوزی، مراقبت از آب است. این شامل آزمایش منظم آب جکوزی با نوارهای تست مخصوص این کار برای اطمینان از اینکه مواد شیمیایی آب در سطح بهینه خود هستند، می شود. ممکن است متوجه شوید که برخی از مواد شیمیایی تعادل ندارند، نترسید. نگهداری جکوزی آسان است.بسیار مهم است که وقتی هر ماده شیمیایی را اضافه می کنید، بین آنها آزمایش کنید، زیرا نمی خواهید مقدار زیادی یا خیلی کم اضافه کنید. ابتدا باید مشخص کنید که کدام مواد شیمیایی تعادل ندارند، در داخل جکوزی شما طیفی از مواد شیمیایی از جمله برم، کلسیم و کلر وجود دارد.

نوارهای آزمایش شما سطح pH، قلیایی و سختی کل آب را نیز بررسی می کنند. اگر متوجه شدید که هر یک از اینها تعادل ندارند، می توانید افزایش یا کاهش دهنده مخصوص هر ماده شیمیایی را استفاده کنید.پیروی از این مراحل به اطمینان از ایمن بودن استفاده از جکوزی کمک می کند. اگر مواد شیمیایی خود را از تعادل خارج کنید، ممکن است شما و دیگرانی که از جکوزی استفاده می کنند، دچار سوزش پوستی به شکل برآمدگی یا خارش پوست شوید. پس از استفاده از وان جکوزی ، باید حمام کردن را مد نظر قرار دهید، تا خطر باقی ماندن کلر یا سایر مواد شیمیایی روی پوست و ایجاد سوزش را کاهش دهید.

8 نکته مهم درباره نگهداری و استفاده از وان جکوزی خانگی

دراین بخش بیان یک پیشنهاد جالب و کاربردی برای تصفیه آب استخر نیز مفید به نظر می رسد و آن استفاده از دستگاه ازن زن استخر می باشد. تولید ازن توسط این دستگاه آب را ضد عفونی می کند. نحوه کارکرد دستگاه ازن زن استخر، به این شکل است که اکسیژن را از هوا جذب و با لامپ UV موجود در دستگاه اکسیژن را به اتم ناپایدار O1 تبدیل می کند که با مولکول اکسیژن معمولی موجود در محیط ترکیب شده و ازن تولید میشود که با لوله های این دستگاه آب تزریق می شود. ویژگی های ازن، باعث شده است که از آن در استخرهای عمومی استفاده شود چرا که ازن اکسیدکننده بسیار قوی است که قابلیت حذف ترکیبات و خواص آزار دهنده کلر و بی ‌اثر کردن کلیه میکرو ارگانیسم‌های مقاوم در برابر کلر را دارا می‌باشد. برای مشاوره در این زمینه به انتهای متن مراجعه کنید.

درست عمل کردن جت جکوزی

درست عمل کردن جتهای جکوزی به پمپ ها وابسته است. در صورتی که پمپ تصفیه به درستی نگهداری و سرویس شود و شما در استفاده از آنها دقت کنید قطعاً برای استفاده عالی هستند. در نهایت، این به شما به عنوان صاحب جکوزی بستگی دارد که از سلامت تجهیزات جکوزی اطمینان حاصل کنید. نگهداری جکوزی بسیار مهم است و بهترین نتیجه این نگهداری این است که شما هنوز هم می توانید زمانی را برای استراحت در جکوزی خود بگذرانید.

دمای آب جکوزی

ما می دانیم که افزایش دمای جکوزی چقدر وسوسه انگیز است، به خصوص زمانی که در زمستان و در فضای باز از آن استفاده میکنید، اما این می تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد. میانگین دمای بدن 37 درجه سانتیگراد است، بنابراین دمای ایده آل برای جکوزی شما 38 درجه سانتیگراد است، اکثر جکوزی ها به طور خودکار روی این دما تنظیم می شوند.

اگر وان جکوزی خود را روی دمای بسیار بالاتر از این تنظیم کنید، ممکن است در نهایت دچار گرمازدگی یا احساس ضعف شوید. این می تواند خطرناک باشد، بنابراین باید از آن اجتناب کنید. هر فردی که وارد جکوزی شما می شود باید از گذراندن زمان زیاد در آنجا بدون استراحت اجتناب کند. این به کاهش عوارض جانبی احتمالی احساس خستگی بیش از حد یا تجربه گرمای بیش از حد کمک می کند، که حتی برای بزرگسالان سالم نیز مهم است.

خطرات سر خوردن

هر زمان که کاری انجام می دهید، خطرات فیزیکی وجود دارد. هنگام استفاده از وان جکوزی، پاشیدن آب روی زمین ممکن است باعث لیز خوردن شما یا شخص دیگری شود. ممکن است بخواهید یک حوله روی زمین قرار دهید تا افراد بتوانند روی آن قدم بگذارند. باید مطمئن شوید که این ها به طور ایمن در جای خود پهن شده اند و اگر از وان جکوزی خود در شب استفاده می کنید، مطمئن شوید که محل به خوبی روشن است تا محل مورد نظر را به خوبی ببینید.

8 نکته مهم درباره نگهداری و استفاده از وان جکوزی خانگی

آیا جکوزی برای کودکان بی خطر است؟

هنگامی که کودکان در وان آب گرم هستند، باید مراقبت بیشتری داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که یک بزرگسال مسئول همیشه در آنجا حضور دارد. فقط کودکان بالای 5 سال باید در جکوزی باشند. شما باید دمای آب را تا حدود 35 درجه سانتیگراد کاهش دهید و فقط اجازه دهید 10 دقیقه در وان بماند.

آیا استفاده از جکوزی در بارداری و شرایط خاص بی خطر است؟

در بارداری، تغییرات هورمونی می تواند باعث افزایش طبیعی دمای بدن شود، بنابراین به زنان باردار توصیه می شود در این دوران از جکوزی پرهیز کنند. همچنین اگر از فشار خون پایین رنج می برید، آسیب پذیر هستید یا شرایط پزشکی دارید که ممکن است هنگام استفاده از جکوزی برای شما مشکل ایجاد کند، توصیه ما این است که قبل از استفاده از آن با پزشک مشورت کنید. در حالت کلی برای کاهش خطرات احتمالی سلامتی هنگام استفاده از وان جکوزی، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب نوشیده اید.

مزایای استفاده از جکوزی

مزایای بسیاری برای وان جکوزی وجود دارد که می تواند شامل کاهش دردهای عضلانی به خاطر گرمای آب، سطوح بالاتر آرامش و کاهش فشار خون باشد. برطرف کردن خستگی و استرس بعد از یک روز طولانی پرتنش کاری، جت های وان جکوزی که در قسمتهای مختلف آن قرار گرفته اند مانند ماساژورهای کوچک بدن را با جریان آب گرم ماساژ می دهند.

پیشنهاد

درنهایت اگر به اطلاعات بیشتر در مورد استفاده و نگهداری وان جکوزی خانگی و یا حتی خرید یا ساخت جکوز ی و استخر نیاز دارید، می توانید با کارشناسان فروشگاه مدرن استخر ارائه دهنده تجهیزات استخر، در سطح کشور تماس بگیرید، این نکته قابل ذکر است که مدرن استخر در زمینه تولید استخر های پیش ساخته، از جنس فایبرگلاس (به عنوان اولین تولید کننده در ایران) و جکوزی پیش ساخته و انواع وان جکوزی خانگی در ایران فعال میباشد. می توانید با کلیک روی لینک بالا از مشاوره بهره مند شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟