انحصار فروش بلیت سینما شکست


انحصار فروش بلیت سینما شکست

مراسم رونمایی از سامانه بلیت فروشی آنلاین «آی تیکت» امروز ۱۳ آذر در موسسه سینماشهر برگزار شد.

مراسم رونمایی از آی تیکت سامانه فروش بلیت سینما با حضور هاشم میرزاخانی مدیر موسسه ایرانشهر، منوچهر شاهسواری، حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره صنفی استانی تهران، آرزو وصله‌چی مدیر عامل آی‌تیکت و مدیران اپلیکیشن‌های شناخته شده ایرانی در موسسه ایرانشهر برگزار شد.

هاشم میرزاخانی مدیر موسسه سینما شهر در مراسم تفاهم نامه سامانه فروش بلیت گفت: موسسه سینما شهر به عنوان پیش تولید و پس تولید نزدیک به ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند و تا کنون زحمات زیادی برای زیر ساخت‌های سینما کشیده است.

میرزاخانی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و محصولات آن باید برای ارائه نمایش باتوجه به رابط‌های موجود، توسعه این صنعت را بیش از پیش به سرانجام برسانیم.

او افزود: قریب به هشت ماه است که ضریب اشتغال سینمای ایران ۵.۲۲ است که این خبر برای کشور هنری ایران خبر ناگواری است.

میرزاخانی بیان کرد: مجموعا طی هشت ماه گذشته زیر ۱۰ میلیون نفر به سینما‌ها آمدند. اگر این با فرآیند جدید نتوانیم توسعه ایجاد کنیم می‌توانم بگویم زیان بار است. متاسفانه امسال تنها دو فیلم سینمای ایران به سوددهی رسیده است و از نظر اقتصادی این موضوع فاجعه است. همچنین این موضوع برای همکاران دیگر در سینمای ۱۴۰۱ ایران طوری بوده است که چهار فیلم توانسته مقدار هزینه خود را در بیاورد و لازمه کار این است که مخاطب را با سینما آشتی دهیم.

مدیر موسسه شهر می‌گوید: یکی از راه‌های لازمه این کار توجه جدی به فضای مجازی و فضای آی‌تی است.

او افزود: جلسه تفاهم نامه را از نظر عوامل سینما و صنعت سینما برگزار کرده‌ایم و امیدوار هستیم با کمک ما و اپلیکیشن‌هایی که در بستر فضای مجازی است؛ روند خوبی ادامه پیدا کند. امیدوار هستیم با فضای ایجاد شده جدید برای سینما و جذب افراد شاهد حضور چشمگیر تماشاچیان در سینما باشیم.

میرزاخانی اظهار کرد: اگر سینما نتواند اقتصاد خود را بچرخاند عملا این عرصه به سمت موضوع دیگری می‌رود؛ لذا باتوجه به کلیه پلن‌های سینمایی و مراکزی که ارائه خدمات بلیت فروشی دارند باید بتوانیم ضریب اشتغال سینمای ایران را بالا ببریم.

او به یکی از اپلیکیشن‌هایی در گذشته با آن‌ها همکاری داشت اشاره کرد و گفت: ما با اپلیکیشنی همکاری داشتیم که نتوانست کار خود را به خوبی انجام دهد و کنار رفت، اما همچنان به سینما بدهکار است. ما باید ترمینالی ایجاد می‌کردیم که عملا خدمات فروش رایگان در اختیار مخاطبان بگذارد. این سامانه از طرفی تجمیع حسا‌ب‌های مالی را هر شب انجام می‌دهد تا ظرف مدت کمی با صاحبان آثار فیلم‌ها تسویه حساب کند.

هاشم میرزاخانی گفت: ما به عنوان یک کشوری که در شرف پیشرفت است مسائلی داریم؛ اما با این وجود باید در حوزه‌های مختلف رشدخود را ارائه کنیم. همچنین کشور ما در حوزه سینما از لحاظ تولید در سطحی هستیم که در جهان شاخص است.

او افزود: ما باید یک استودیو دیجیتال جدی در این صنعت را داشته باشیم و یکی از خواسته‌های جدی هنرمندان ما این است که باید با حوزه آی‌تی و این صنعت همراه شویم و این اتفاق باید زودتر از این‌ها سرعت می‌گرفت.

در ادامه این رونمایی منوچهر شاهسواری عضو شورای عالی سینما گفت: باید قبول و باور کنیم که در یک تغییر و تحول جدی به سرمی‌بریم. اما نکته اصلی اینجاست که آیا این تغییر و تحولات نسبت به اصل موضوع تغییری ایجاد می‌کند یا خیر؟ اصل در این نوعبازار‌ها مشتری است. از این رو ما هم به جهت ماهیت و شکل حرفه‌مان و هم به شکل سرمایه‌ای که وابستگی اصلیمان اینجا است بهنفس تماشاگر خود زنده‌ایم.

او به اشتیاق تماشاچیان و استقبال سینما در گذشته اشاره کرد و گفت: سینماداران قدیمی در گذشته؛ هنگامی که شیشه‌های سالنمی‌شکستند خوشحال می‌شدند، زیرا آن‌ها مشتاق تماشای سینما بودند. اما چیزی که درحال حاضر در حال اتفاق است اینگونه نیست. اگر یک کسب و کاری در سینمای شما موفق نباشد شماهم در آن صنعت موفق نمی‌شوید.

او به سایت آمازون اشاره کرد و گفت: همه آمازون را می‌شناسند اما آمازون چه زمانی وارد این صنعت شد؟ آمازون اخیرا وارد اینصنعت شد و چرایی شناخته شدن آن توجه به سلیقه مشتری است که چه می‌خواهد.من امیدوار هستم این معامله دوسوی ما و سینمایایران بر روی ما این تاثیر را بگذارد تا ذوق و سلیقه خاص مشتری کشف شود.

شاهسواری در پایان صحبت‌های خود گفت: در فاز اول این تفاهم نامه ممکن است بهره‌مندی برای ما باشد اما در فاز دوم که هم پوشانیدارد بهره مندی برای شماست و در خیلی بخش‌ها می‌تواند تاثیرات روحی و روانی ویژه‌ای را بر جای بگذارد. از این رو این شبکه درسینمای ایران بسیار ارزشمند است.

حسین اسلامی رئیس هیئت مدیر صنفی استانی تهران در ادامه رونمایی از سامانه بلیت فروشی گفت: واقعیت این است که در سایرصنایع هم از این قبیل تغییرات ایجاد شده است، فضای شفافیت و اطلاع رسانی و داده‌هایی که در صنعت سینمای ایران کار می‌کنندمی‌توانند صنعتی بیشتر از گیشه را داشته باشد‌.خوب است به نگاه‌ها و تغییرات نسل جوان احترام بگذاریم و با توجه به آن‌ها پیش برویمو سلایق آن‌ها راهم در نظر بگیریم.

آرزوی وصله چی مدیر عامل آی‌تیکت در انتهای این جلسه گفت: همکاری موسسه سینما شهر در راستای صنعت آی‌تی موجب می‌شودسینما را با این صنعت بیشتر باهم ارتباط دهیم. تا کنون در صنایع مختلف آی‌تی حضور داشته است. سینماها از طریق فروشگاه‌هایآنلاین و سوپر اپلیکیشن‌ها می‌توانند در راستای خدمات بهتر مشتری عمل کنند و باید باعث پیشرفت صنعت سینما شوند.

انحصار فروش بلیت سینما شکست

وصله چی ادامه داد: همچنین دانشی که در آی‌تی وجود دارد می‌تواند به رشد صنعت سینمای ایران کمک کند‌. آی تیکت واسطه‌ای شدهاست تا این اتصال را بیشتر و راحت‌تر کند.ما در راستای این سامانه با کلیه سینماها قرارداد داریم تا آن سرویسی که می‌خواهند را دراختیار مشتریان خود قرار دهیم‌.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست