روسیه: سقف قیمتی را نمی پذیریم/برای پاسخ آماده می شویم


روسیه: سقف قیمتی را نمی پذیریم/برای پاسخ آماده می شویم

کرملین در اظهاراتی که روز شنبه گزارش شد، در واکنش به توافق قدرت های غربی با هدف محدود کردن منبع اصلی تأمین مالی این کشور برای جنگ در اوکراین، گفت: روسیه سقف قیمت نفت خود را نمیپذیرد و در حال تجزیه و تحلیل نحوه واکنش است.

اقتصاد آنلاینمهرداد فرامهر؛ بر اساس گزارش رویترز و به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو برای پاسخ به اعلام سقف قیمتی روز جمعه توسط کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا آماده شده است.

خبرگزاری ریا به نقل از وی گفت: ما این سقف را نمی پذیریم.

وی افزود که روسیه تجزیه و تحلیل سریع توافق را انجام خواهد داد و پس از آن پاسخ خواهد داد.

روسیه بارها اعلام کرده است که به کشورهایی که این سقف را اجرا می‌کنند، نفت عرضه نمی‌کند - موضعی که میخائیل اولیانوف، سفیر مسکو در سازمان‌های بین المللی در وین، روز شنبه در پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی مجددا بر آن تأکید کرد.

او گفت: از امسال اروپا بدون نفت روسیه زندگی خواهد کرد.

سقف قیمت گروه ۷ به کشورهای غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد به واردات نفت خام روسیه از طریق دریا ادامه دهند، اما شرکت‌های کشتیرانی، بیمه و بیمه مجدد را از حمل و نقل محموله‌های نفت خام روسیه در سراسر جهان منع می‌کند، مگر اینکه این نفت به قیمت کمتر از 60 دلار فروخته شود. این می‌تواند حمل و نقل نفت خام روسیه را با قیمت بالاتر از سقف، حتی به کشورهایی که بخشی از توافقنامه نیستند، پیچیده کند.

نفت خام اورال روسیه روز جمعه حدود 67 دلار در هر بشکه معامله شد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت این سقف به ویژه به نفع کشورهای با درآمد کم و متوسط است که بار سنگین قیمت‌های بالای انرژی و مواد غذایی را متحمل شده‌اند.

یلن در بیانیه ای گفت: «با توجه به اینکه اقتصاد روسیه در حال انقباض است و بودجه آن به طور فزاینده کاهش یافته، این سقف قیمت فوری، مهم‌ترین منبع درآمد پوتین را کاهش خواهد داد. کانال تلگرام سفارت روسیه در ایالات متحده از آنچه این اقدام "خطرناک" غرب خوانده شده به شدت انتقاد کرد و گفت که مسکو به یافتن خریداران برای نفت خود ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «مراحلی مانند این، ناگزیر منجر به افزایش عدم اطمینان و تحمیل هزینه‌های بالاتر برای مصرف‌کنندگان نفت خام خواهد شد.»

این بیانیه تلگرامی خاطرنشان کرده که صرف نظر از رفتارهای فعلی غربی‌ها با ابزار خطرناک و نامشروع، ما مطمئن هستیم که تقاضای نفت روسیه ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس