نیمکت‌های هوشمند شعرای بزرگ کشور درپایتخت


نیمکت‌های هوشمند شعرای بزرگ کشور درپایتخت

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت:با اسکن کیوآرکد هر نیمکت می توانید با اطلاعات متنوعی همچون معرفی شاعر و شعرهایشان مواجه شوید.

رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفت نیمکت متفاوت در خیابان کریم خان چند روزی می‌شود که نظر رهگذران را به خود جلب کرده است. نیمکت‌هایی که بر روی آنها شعرای بزرگ کشور همچون سعدی، مولانا، حافظ، خیام، سنایی، فردوسی و نظامی گنجوی جای گرفته‌اند و می‌توان در کنار آنها قدری نشست و تامل کرد.

وی افزود: اما قابلیت این نیکمت‌ها تنها همنشینی با شعرا نیست. بلکه کافیست با گوشی همراه خود کی یو آر کدی که بر روی آنها قرار گرفته است را مورد استفاده قرار دهید تا با اطلاعات متنوعی همچون معرفی شاعر و شعرهایشان نیز مواجه شوید. وجود چنین نیکمت‌هایی باعث شده تامل بیشتری در این خیابان فرهنگی نیاز باشد.

صیادی یادآور شد: یمکت‌های جانمایی شده در خیابان کریم خان علاوه بر اینکه به عنوان المان حجمی موقت ماندگار در خیابان کریم خان قرار گرفته شده است، با استفاده از قابلیت کی یو آر کد شهروندان می‌توانند با زندگی نامه و آثار مشاهیر آشنا شوند؛ این مشاهیر نیز پرورش روح و استعدادشان به دلیل عجین بودن با کتاب و مطالعه بوده است.

وی گفت: یکی از رسالت‌های مهم تزریق فرهنگ و ترویج آن به شهروندان است. به طوری که شهروندان با فرهنگ به ویژه حوزه کتاب آشتی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه