آنالیز: احمد نور در بین بهترین هافبک‌های دنیا


انتشار آماری جالب توجه از آمار هافبک‌های مرکزی در جام جهانی نشان می‌دهد که احمد نوراللهی در بین بهترین هافبک‌های دنیا قرار گرفته است.

با اتمام مرحله گروهی جام جهانی این فرصت فراهم شد تا آمار‌های ثبت شده در مسابقات به طور دقیق بررسی شود و در این میان اطلاعات جالبی از بازیکنان به دست می‌آید.

در این مسابقات، از ایران به عنوان یکی از بهترین تیم‌ها در زمینه باز پس‌گیری توپ نام برده می‌شد و حالا انتشار آماری جدید نشان می‌دهد که چنین موضوعی درست بوده و هافبک تیم ملی ایران بالاتر از ستاره‌های نامدار فوتبال قرار گرفته است.


طبق نمودار، آمار هافبک‌هایی که بیش از ۱۲۰ دقیقه در جام جهانی بازی کرده‌اند در دو مقوله باز پس گرفتن توپ و هم‌چنین پیشروی با توپ (بیرون آوردن تیم‌ها از فشار) مورد بررسی قرار گرفته و نکات جالب توجهی به دست آمده است.

آنالیز: احمد نور در بین بهترین هافبک‌های دنیا

احمد نوراللهی، هافبک دفاعی تیم ملی ایران در امر باز پس گیری توپ بسیار موفق عمل کرده و جزو بهترین بازیکنان بوده است. تنها سه بازیکن در این زمینه عملکردی بهتر از او داشته‌اند؛ رودریگو بنتانکور از اروگوئه که آماری غیر قابل دسترس دارد و بعد از او ماکسیموویچ صرب و پیر کانده از کامرون. نکته جالب توجه این است که نوراللهی آماری هم تراز با آندره ربیوت دارد که به عنوان جانشین پوگبا و کانته در ترکیب تیم ملی فرانسه حضور دارد. بدون شک قرار گرفتن بالاتر از بازیکنانی مثل گورتزکا آلمانی، گاوی اسپانیایی، وسینو اروگوئه‌ای، جردن هندرسون انگلیسی، آرون رمزی ولزی، گوندوغان آلمانی و سرجیو بوسکتس اسپانیایی در این مقوله (باز پس گیری توپ) می‌تواند نکته‌ای شگفت انگیز برای نوراللهی باشد که اولین جام جهانی خود را تجربه کرده است.

آنالیز: احمد نور در بین بهترین هافبک‌های دنیا

اما از حیث پیشروی با توپ، سعید عزت‌اللهی، بهترین بازیکن تیم ملی ایران به شمار می‌رود. با نگاهی به جدول می‌توان به راحتی متوجه شد که عزت‌اللهی آماری نزدیک به بزرگانی همچون برناردو سیلوای پرتغالی، گرانیت ژاکا، کاپیتان تیم ملی سوئیس و ستاره آرسنال، بروزویچ کروات و البته کایسدو اکوادوری دارد. شماره شش تیم ملی یکی از ستاره‌های کشورمان در جام جهانی بود که نبود او در ترکیب ثابت تیم ملی مقابل انگلیس، مشکلاتی را برای کارلوس کی‌روش در شروع این مسابقه به وجود آورد و درنهایت منجر به شکست سنگین ایران شد. اما با بازگشت او به ترکیب اصلی در بازی مقابل ولز، عملکرد ایران میانی درخط میانی بوضوح بهبود یافت که نتیجه آن برد مقابل یاران گرت بیل بود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس