شیخ نعیم قاسم: اسرائیل یک خطر واقعی است


شیخ نعیم قاسم: اسرائیل یک خطر واقعی است

معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت از ارکان اصلی لبنان و مولفه‌های قدرت آن است تاکید کرد، آمریکا به دنبال ویرانی و هرج و مرج در لبنان بوده و تنها راه برای انتخاب رئیس جمهور، گفتگو و توافق است.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب‌الله طی سخنانی درباره وضعیت سیاسی لبنان اظهار داشت، اولویت امروز ما انتخاب رئیس جمهوری است که از طرح نجات اقتصاد حمایت می‌کند و به دنبال مطرح کردن مسائل جنجالی و اختلاف برانگیز نیست که در خدمت اسرائیل باشد و منجر به فتنه شود. بنابراین برای انتخاب رئیس جمهور باید توافق کنیم؛ زیرا هیچ طرفی اکثریت پارلمانی را در اختیار ندارد و هیچ فراکسیونی نیست که به تنهایی 65 نماینده داشته باشد.

وی افزود، بر همین اساس فراکسیون‌های پارلمانی باید با یکدیگر به توافق برسند. برخی طرف‌ها توافق و اجماع را نمی‌خواهند، ما به آنها می‌گوییم که آیا توانایی انجام کاری را بدون توافق دارند؟ برخی از این طرف‌ها ادعا می‌کنند می‌توانند هرکاری را که بخواهند انجام دهند اما می‌بینیم که هرروز پس‌رفت می‌کنند. هیچ راهکاری برای حل بحران کشور جز توافق وجود ندارد و باید بر اساس اجماع و تفاهم برای نجات کشور تلاش کنیم. ما همه را به گفتگو دعوت می‌کنیم و هرکس آن را رد کند مسئول مانع تراشی در روند انتخاب رئیس جمهور است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد، هیچ راه دیگری جز توافق وجود ندارد و ما به یکدیگر اطمینان می‌دهیم و از میان گزینه‌های مطرح شده بهترین آنها را انتخاب می‌کنیم. نیازی به ترس از گفتگو نیست؛ زیرا کسی که مشروعیت و مقبولیت داشته باشد چیزی از جایگاه او کم یا زیاد نمی‌شود، پس چرا برخی از گفتگو کردن می‌ترسند؟

وی در ادامه اظهار داشت، لبنان 3 دستاورد راهبردی در مقابله با دشمن صهیونیستی داشته که اولی مربوط به سال 2000 و آزادسازی جنوب از شر اشغالگران، دومی مربوط به سال 2006 و محافظت از کشور در برابر تجاوز دشمن صهیونیستی و سومی مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است. دستاورد سوم لبنان در برابر دشمن، بدون تهدیدات مقاومت و آمادگی آن برای رفتن تا ته خط حاصل نمی‌شد. بنابراین دستاورد راهبردی سوم نیز مرتبط به مقاومت است.

این مقام حزب‌الله ادامه داد، لبنان از سال 1982 تاکنون در طول 40 سال گذشته به لطف معادله طلایی ارتش و ملت و مقاومت، قوی شده و لبنان قوی همان است که پروژه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و سیطره بیگانگان بر گزینه‌های سیاسی کشور را نابود کرد. سلاح مقاومت همواره برای مقابله با دشمن حاضر است. هرکسی که در داخل یا خارج و دور و نزدیک لبنان خواستار خلع سلاح مقاومت باشد، درواقع برای مشروعیت‌بخشی به دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند.

شیخ نعیم قاسم: اسرائیل یک خطر واقعی است

معاون دبیر کل حزب‌الله افزود، برخی جرات ندارند یا خجالت می‌کشند که بگویند مقاومت را نمی‌خواهیم؛ اما حقیقت آن است که برخی از کسانی که خواستار خلع سلاح حزب‌الله هستند حتی اگر لبنان در معرض تجاوز اسرائیل و همه جهان قرار بگیرد باز هم با سلاح مقاومت مخالفت می‌کنند و این در حالی است که خودشان هیچ راهکاری برای مقابله با دشمن صهیونیستی ندارند. بنابراین به آنها می‌گوییم اگر حمله‌ای ضد لبنان انجام شود آیا راهی برای دفاع از کشور دارید؟

وی تصریح کرد، برخی می‌گویند که ارتش از لبنان دفاع می‌کند و ما سوال می‌کنیم آیا واقعا ارتش توان آن را دارد؟ برخی نیز می‌گویند در صورت انجام هر تجاوزی علیه لبنان ما به سازمان ملل شکایت می‌کنیم. اما می‌دانیم سازمان ملل آخرین طرفی است که به لبنان نگاه می‌کند. بنابراین جز مقاومت هیچ راهی برای حمایت از لبنان وجود ندارد؛ زیرا آنها (دشمنان) اجازه نخواهند داد که ارتش توان محافظت از لبنان را داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم گفت، مقاومت به یکی از پایه‌ها و اصول لبنان تبدیل شده و آنچه که در استراتژی دفاعی ما قابل قبول می‌باشد این است که روی مقاومت برای قدرت لبنان و دفاع از آن سرمایه‌گذاری کنیم. ما مرحله‌ای که در آن بحث درباره سلاح مقاومت وجود داشت را به پایان رسانده‌ایم و وارد مرحله‌ای شده‌ایم که گفته می‌شود چگونه روی مقاومتی که تبدیل به یکی از ارکان اصلی لبنان شده سرمایه‌گذاری کنیم؛ ستونی که هیچ کس نمی‌تواند آن را تکان دهد و هرکسی که به دنبال متزلزل کردن مقاومت باشد خودش دچار تزلزل می‌شود.

این مقام حزب‌الله تاکید کرد، اسرائیل یک خطر واقعی است که باید همیشه آن را زیر نظر داشته باشیم. این رژیم خطری برای فلسطین، لبنان، منطقه و کل جهان است. اسرائیل از طریق اشغالگری و جنایت و تجاوز پیدا شد و کل تاریخ موجودیت صهیونیستی مملو از کشتار و آواره‌سازی مردم و قتل عام کودکان و جنایت و اشغالگری است.

وی در پایان اظهار داشت، امروز آمریکا پایه حمایت از اسرائیل بوده و برای ویرانی لبنان جهت تامین منافع اسرائیل تلاش می‌کند. عوامل زیادی در رابطه با فروپاشی لبنان وجود دارد که برخی از آنها ناشی از نظام فرقه‌ای و وابسته و نیز فساد و سوءمدیریت است؛ اما بزرگترین دلیل ویرانی و بحران های لبنان تحریم‌های آمریکا، تلاش‌های دائم این کشور برای ایجاد هرج و مرج در لبنان، محاصره کشور و جلوگیری از رسیدن سوخت و برق به آن، مداخله در امور لبنان و تحمیل دیکته‌های واشنگتن به لبنانی‌هاست. بحران بزرگ لبنان در این مرحله توسط آمریکا به وجود آمده که در همه امور لبنان مداخله می‌کند و به دنبال محاصره ماست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403