عجیب‌ترین شغل پولساز را این مرد دارد!


عجیب‌ترین شغل پولساز را این مرد دارد!

رکنا: یک مرد جوان ژاپنی که به دلیل بیکاری همیشه مورد انتقاد بود، برای خود شغلی رویایی دست و پا کرده و خانواده سه نفره‌اش را در یکی از گران ترین و شلوغ‌ترین شهرهای دنیا اداره می‌کند.

یک مرد ژاپنی جوان که به دلیل بیکاری همیشه مورد انتقاد بود، برای خود یک شغل رویایی دست و پا کرده و خانواده سه نفره‌اش را در یکی از گران ترین و شلوغ‌ترین شهرهای دنیا اداره می‌کند.

به نقل از رویترز، حتما شما هم از شغل‌های عجیب و غریب خبرهایی شنیده‌اید؛ مثلا کسی که برای امتحان کردن تشک‌های خوشخواب باید روی آنها دراز بکشید یا کسی که باید طعم شکلات‌های یک شرکت مشهور را بچشد اما این شغل از همه عجیب‌تر است.

یک مرد ژاپنی برای «هیچ کاری نکردن» پول می‌گیرد. شوجی موریموتو، جوان ۳۸ ساله‌ای از اهالی توکیو، یکی از گران‌ترین و شلوغ‌ترین شهرهای جهان، است که شغلش حسادت افراد زیادی را در جهان برانگیخته؛ او برای همراهی با مشتریانش ۱۰۰۰۰ ین یعنی بیش از دو میلیون تومان دریافت می‌کند! بله او فقط یک همراه است.

موریموتو با بدنی لاغر و ظاهری متوسط، اکنون نزدیک به یک چهارم میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، جایی که بیشتر مشتریانش را در آنجا پیدا می‌کند. تقریبا یک چهارم آنها مشتریان دائمی او هستند، با این حال وفادارترین مشتری او کسی است که موریموتو را تا کنون ۲۷۰ بار استخدام کرده است.

این مرد ژاپنی در ۴ سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ جلسه همراهی داشته؛ مثلا شخصی را که می‌خواست روی الاکلنگ بازی کند به پارک برده یا برای یک غریبه که دوست داشت بدرقه شود، از پنجره قطار دست تکان داده است.

با این حال، موریموتو هنگام انتخاب شغل، محدودیت‌هایی را هم در نظر می‌گیرد. او تاکنون پیشنهاد جابه‌جا کردن یخچال و رفتن به کامبوج را رد کرده و هیچ درخواست غیر اخلاقی را هم قبول نمی‌کند.

تا پیش از دست و پا کردن این شغل رویایی، او در یک شرکت انتشاراتی کار می‌کرد و اغلب به خاطر «هیچ کاری نکردن» مورد سرزنش قرار می‌گرفت. کسب و کار همراهی اکنون تنها منبع درآمد این مرد جوان است و با وجود اینکه از افشای میزان درآمد خود خودداری کرد، آنقدر موقعیت خوبی دارد که از طریق آن از همسر و فرزندش را تامین می‌کند؛ او گفت روزانه یک یا دو مشتری را قبول می‌کند اما قبل از همه گیری، روزی سه یا چهار مشتری داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل