دفاع از ناموس دختر تهرانی ثابت شد ! / در قتل پسرجوان اعدام نمی شود !


دفاع از ناموس دختر تهرانی ثابت شد ! / در قتل پسرجوان اعدام نمی شود !

حوادث رکنا: دختری که در دفاع از خود، پسری جوان را به قتل رسانده و با حکم دادگاه از قصاص رهایی یافته بود، بعد از تحمل 8سال حبس، آزاد شد.

به گزارش رکنا؛ پرونده این دختر جوان ۲۱مرداد سال ۹۳ به جریان افتاد. آن روز گزارش مرگ پسری جوان به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و به دستور وی تیمی از کارآگاهان جنایی تهران راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مقتول، مهمان خانه دختری به نام سمانه در یکی از محله‌های غرب تهران بوده و در آنجا با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

ماموران سراغ سمانه رفتند و او گفت: روز حادثه در حال چیدن اثاثیه در آپارتمانی بودم که به تازگی به آنجا اثاث کشی کرده بودم. آن روز دوستم سارا به کمکم آمده بود که پس از گذشت چند ساعت، پسر مورد علاقه‌اش به نام فرهاد درحالی‌که غذا خریده بود، به آنجا آمد. پس از صرف غذا، من به داخل اتاق رفتم تا وسایل آنجا را بچینم. دقایقی بعد صدای مشاجره سارا و پسر مورد علاقه‌اش را شنیدم و وقتی از اتاق بیرون آمدم فرهاد را دیدم که با چاقو زخمی شده و خون‌آلود روی زمین افتاده است. من و سارا که ترسیده بودیم فرهاد را به بیمارستان رساندیم اما او جانش را از دست داد.

پس از اظهارات دختر جوان ، سارا دستگیر شد و در بازجویی‌ها ادعا کرد که در دفاع از خودش ضربه‌ای به‌دست فرهاد زده و هرگز قصد کشتن او را نداشته است. او گفت که شب حادثه فرهاد نیت شومی در سر داشته و او ناچار شده در دفاع از خودش با چاقوی میوه خوری که روی میز بوده، ضربه‌ای به‌ دست فرهاد بزند اما هرگز تصورش را هم نمی‌کرده که همین ضربه به قیمت جان فرهاد تمام شود.

این دختر جوان، مدتی بعد در دادگاه کیفری، پای میز محاکمه رفت و اظهارات خود را تکرار کرد و گفت: در دفاع از خودش مرتکب قتل شده است. قضات دادگاه نیز پس از آنکه وارد شور شدند، قتل را شبه عمد تشخیص دادند و رأی برائت سارا از اتهام قتل عمدی را صادر کردند. به این ترتیب متهم از قصاص گریخت و پرونده پس از تأیید حکم، به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. سارا به پرداخت دیه و 4سال و 4ماه زندان محکوم شده بود و اگر چه دوران محکومیت اش را سپری کرده بود، اما توان پرداخت دیه را نداشت و همچنان پشت میله‌های زندان سپری می‌کرد تا این که تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران، برای نجات او وارد عمل شدند و سرانجام با کمک خیرین مبلغ دیه تهیه و مقدمات آزادی سارا از زندان فراهم شد. او دیروز پس از گذشت 8 سال حبس، از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش برگشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا