کشته و زخمی شدن 7 نفر در نتیجه حمله اوکراین به پایگاه‌های هوایی در روسیه


کشته و زخمی شدن 7 نفر در نتیجه حمله اوکراین به پایگاه‌های هوایی در روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در اثر حمله اوکراین به دو پایگاه هوایی در استان‌های ریازان و ساراتوف روسیه، سه نظامی کشته و چهار نفر مجروح شدند.

بخش رسانه‌ای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کرد که اوکراین حمله‌ای را به پایشگاه‌های هوایی نظامی روسیه در استان‌های ریازان و سراتوف روسیه صورت داده که در نتیجه آن سه نظامی روس جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «صبح روز ۵ دسامبر توسط رژیم کی‌یف تلاش‌هایی برای حمله با پهپاد‌های تولید شوروی به پایگاه‌های هوایی نظامی «دیاگیلوو» در استان ریازان و «انگلس» در استان ساراتوف صورت گرفت».

بر مبنای داده‌های وزارت دفاع روسیه، در این حمله سه نظامی بخش فنی کشته و چهار نفر مجروح شدند که کمک‌های پزشکی لازم به ایشان ارائه شده است».

در این اطلاعیه تاکید شده است که نیروی هوایی روسیه با کمک سیستم‌های ضدهوایی این پهپاد‌های اوکراینی در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند، ردیابی نمودند. وزارت دفاع روسیه اذعان کرد: «در نتیجه سقوط و انفجار قطعات این پهپاد‌ها در پایگاه‌های هوایی نظامی روسیه، سطح فوقانی بدنه دو هواپیما به شکل مختصری خسارت دیدند».

روسیه در قالب پاسخ به این تهاجات اوکراین، حملات وسیعی را به سیستم‌های نظامی فرماندهی اوکراین و پایگاه‌های مجموعه‌های دفاعی مرتبط با آن، صورت داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «علیرغم تلاش رژیم کی‌یف برای متوقف کردن فعالیت نظامی نیروی هوایی دوربرد روسیه با این حمله تروریستی، امروز حدود ساعت ۱۵:۰۰ به وقت مسکو به سیستم فرماندهی جنگی و پایگاه‌های مجموعه‌های دفاعی مرتبط با آن، گره‌های ارتباطاتی، انرژی و بخش‌های نظامی اوکراین حمله وسیعی با تسلیحات دقیق از هوا و دریا صورت گرفت. تمامی ۱۷ هدف نابود شدند».

به گفته این وزارتخانه این حمله انتقال نیرو‌های اوکراینی و تسلیحات خارجی از مسیر ریلی به مناطق جنگی را غیر ممکن کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!