زینب کبری(س) اسوه شاد زیستن در زندگی است


 زینب کبری(س) اسوه شاد زیستن در زندگی است

نویسنده کتاب تولید شادی در بازی زندگی گفت: اگر کتاب های روانشناسان غربی و شرقی در زمینه ی شادزیستن را مطالعه کنیم به این نتیجه میرسیم که زینب کبری سلام الله علیها نمونه تمام عیار انسان شاد در زندگی است.

ساراسروش پناه همزمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مولف سنگاپوری کتاب های راز شادزیستن، تک نسخه ی کامیابی، شادی بیکران ، شهامتی برای بردن و آخرین راز شادزیستن، یکی از مهمترین مولفه های زندگی شاد را دوست داشتن داشته ها معرفی میکند که این موضوع به شکل بسیار قوی در شخصیت زینب کبری (س) به نمایش درآمده است.

وی گفت: زینب سلام الله علیها بعد از دیدن بزرگترین مصیبت ها باز به داشته ها و سرمایه های خود تمرکز میکند و در مقابل دستگاه کفر روزگار خود میگوید ما رایت الا جمیلا یعنی من غیر از زیبایی چیزی نمیبینم.

سروش پناه تصریح کرد: پایه ی اصلی تمام کتاب های روانشناسی که در زمینه ی افزایش مهارت شادزیستن نوشته شده اند تلاش برای زندگی در زمان حال است که زینب س با گفتن این جمله به مهارت خود در این زمینه اشاره و توصیف گذشته را نه از روی عقده ی روحی بلکه تنها برای عبرت گرفتن تاریخ انجام میدهد.

وی به قانون نتایج افزوده به عنوان یکی از مهمترین قوانین روانشناسی برای شادزیستن اشاره و تصریح کرد:این قانون یعنی تلاش برای هدف مهمتر از رسیدن به هدف است. وی تاکید کرد: زینب کبری نگفت ما به دعوت مردم قصد سفر کردیم و چه بلاهایی بر سرمان آمد بلکه در این میان تلاش کاروان حسینی را میدید و نتیجه را تماشا نمیکرد. وی ادامه داد: کتاب های روانشناسی توصیه میکنند که انسان باید برای افزایش مهارت خود در شادزیستن هر روز و در ساعات معین جملات مثبت و انرژی زا به زبان خود جاری کند.

این نویسنده و پژوهشگر ادامه داد: در کتاب راز شادزیستن نوشته ی اندومتیوس آمده است: ذهن حالت آهن ربایی دارد و به هرآنچه میاندیشد جذب میشود. پس ما باید هر روز جملات مثبت ، کوتاه و انرژی بخش را با خود تکرار کنیم. وی تصریح کرد: در این کتاب تاکید شده این جملات باید با تمرکز گفته شود و در عین حال با حالت فیزیکی بدن نیز تناسب داشته باشد.

وی افزود: زینب کبری با ذکر و نماز شب خود تمام این قوانین را رعایت کرد و منبع جملات انرژی بخش خود را معارف آسمانی قرار داد. سروش پناه خاطرنشان کرد: اگر در اسلام زن را امام نکرده اند نه به این معنا بوده است که زن توانایی امامت را ندارد بلکه به این معناست که به مسوولیت بسیار مهم زن در زمینه ی تربیت و تولید نسل خللی وارد نشود.

وی یادآور شد: زن در اسلام امام نشده اما در زمان بحران که جامعه حتی به امام خود اجازه ی امامت نمیدهد ، این زن است که وارد میشود و کل تاریخ را امامت و رهبری میکند. وی افزود: نمونه ی این امامت و مدیریت زن را میتوان در شخصیت حضرت زینب در زمان اسارت دید که جایگاه حضرت زهرا س را در زمانی که حضرت علی ع دست بسته بود به خاطر می آورد. وی خاطرنشان کرد: ما نیز بر اساس قانون جاذبه ی ذهن، هر روز بر این اسطوره های دینی خود درود میفرستیم تا به آنها بیندیشیم و مانند قطره به اقیانوس آنها وصل شویم و به سمت سبک زندگی آنان حرکت کنیم. وی افزود: صلوات بر این نمونه های زندگی اگر در ما نباشد کم کم حرکت خود را به سمت اقیانوس از دست میدهیم و مانند برکه ای کوچک تمام خاصیت اقیانوس بودنمان از بین خواهد رفت.

پایان پیام/730

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته