فناوری پهپادی روسیه در فهرست تحریم‌های جدید اروپا


فناوری پهپادی روسیه در فهرست تحریم‌های جدید اروپا

نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا، علاوه بر تشدید تحریم‌های اقتصادی بر تحریم‌ بخش فناوری روسیه از جمله هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز دارد.

بلومبرگ به نقل از افراد مطلع گزارش داد که اتحادیه اروپا در بخشی از بسته تحریمی جدید علیه روسیه که قرار است ظرف روزهای آینده به تایید برسد، به دنبال اعمال محدودیت‌هایی بر بخش پهپادی روسیه است.

بر این اساس، اتحادیه اروپا همچنین در نظر دارد در کنار تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه بخش‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی و نیز رسانه‌های روسیه، محدودیت‌هایی را بر سایر ابزارها و فناوری‌هایی که مسکو برای اهداف نظامی به کار می‌گیرد، اعمال کند.

بلومبرگ به نقل از یکی از این افراد مطلع می‌افزاید: این بسته جدید که نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه پس از آغاز درگیری میان مسکو و کی‌یف است، همچنین نزدیک به ۱۸۰ فرد و نهاد را به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه می‌کند.

اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا پیشتر در یک نشست خبری گفته بود که اتحادیه اروپا نهمین بسته تحریمی علیه روسیه را به زودی رونمایی خواهد کرد.

وی در این اظهارت با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در تهیه بسته نهم تحریمی به دنبال محدود کردن توانایی روسیه در جنگ بر اوکراین است، درباره جزئیات اطلاعاتی ارائه نکرده بود.

بنابر این گزارش، انتظار می‌رود که بسته تحریمی جدید اروپایی‌ها به طور رسمی این هفته بررسی و گام‌های آن پیش از نشست هفته آینده سران اتحادیه اروپا مورد تایید قرار گیرد.

روسیه در هفته‌های اخیر برای حمله به تاسیسات انرژی اوکراین در چندین مورد از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده است.

فناوری پهپادی روسیه در فهرست تحریم‌های جدید اروپا

حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دو روز پس از حمله به پل شبه‌جزیره کریمه یعنی ۱۰ اکتبر آغاز شد. این حملات به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که موجب قطعی وسیع برق در این کشور شده است.

اتحادیه اروپا از زمان شروع جنگ اوکراین تاکنون هشت بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده که بخشی از آن شامل خروج تدریجی نفت روسیه از اروپا می‌شود.

این تحریم‌ها تاکنون به افزایش بهای سوخت به افزایش بی‌سابقه تورم در این کشورها منجر شده و رهبران آن‌ها را برای جایگزین کردن گاز روسیه با توجه به نزدیک شدن فصل سرما به تکاپو انداخته‌ است.

در هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که با هدف افزایش فشار بر اقتصاد و تضعیف توانایی نظامی این کشور تنظیم شده بود، در کنار اقدام‌های اقتصادی، محدودیت‌هایی علیه افراد و همچنین ایجاد مبنائی برای اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت روسیه گنجانده شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین جمعه شب بر سر سقف ۶۰ دلاری قیمت هر بشکه برای صادرات نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می‌شود، توافق کردند.

مدیر عامل شرکت گاز پروم روسیه پیشتر درباره برنامه اروپا مبنی بر تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه هشدار داده بود: این اقدام می‌تواند سبب توقف عرضه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی