تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!


تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

به نظر می رسد که یک زندگی جنسی سالم می تواند به بدن شما کمک کند.

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

به نقل از برترین ها: به نظر می رسد که یک زندگی جنسی سالم می تواند به بدن شما کمک کند.تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی می‌تواند برای همه چیز از سر گرفته تا قلب شما و مناطق بین و پایین‌تر مفید باشد.

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

وقتی صحبت از سلامتی خوب به میان می‌آید، این تمرین را می‌دانید: یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. ورزش. یک شب خوب بخوابید. و رابطه جنسی منظم داشته باشید؟ما این تحقیق را بررسی کردیم و از کارشناسان پرسیدیم که چگونه رابطه جنسی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. این چیزی است که ما پیدا کردیم.

  • سیستم ایمنی قوی تر
  • بهبود سلامت قلب
  • کاهش درد
  • خلق و خوی شادتر
  • خواب شبانه بهتر

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

سیستم ایمنی قوی تر

تحقیقات انجام شده نشان داد آنهایی که به طور مکرر رابطه جنسی داشتند (که رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته تعریف می شود) سطوح بالاتر IgA بزاقی - آنتی بادی که به سیستم ایمنی شما کمک می کند تا با عفونت مبارزه کند - نسبت به افرادی که رابطه جنسی نداشتندیاکمتر از یک بار در هفته رابطه جنسی داشتند.

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

بهبود سلامت قلب

رابطه جنسی و سلامت قلب با هم مرتبط هستند. مردانی که دو تا سه بار در هفته رابطه جنسی داشتند، در مقایسه با مردانی که یک بار در ماه رابطه جنسی داشتند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بودند. و مطالعات انجام شده با زنان نشان داده است که برانگیختگی جنسی می تواند سطوح هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد، که به نوبه خود می تواند مزایایی برای سلامت قلب مانند کاهش فشار خون داشته باشد.

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

جاشوا گونزالس، پزشک متخصص، می‌گوید: «فشار خون و تنش عضلانی می‌تواند در طول رابطه جنسی افزایش یابد، اما در دوره پس از ارگاسم، همه آن‌ها آزاد می‌شوند، و پس از آن دوره‌ای وجود دارد که در آن فشار خون شما می‌تواند کاهش یابد.»

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

کاهش درد

در یک مطالعه، 60 درصد از افرادی که در طول یک دوره میگرن رابطه جنسی داشتند، بهبود در سردرد خود را گزارش کردند - و از این میان، اکثر آنها تسکین متوسط تا کامل داشتند. محققان مدت‌هاست که می‌دانند رابطه جنسی موادی مانند اندورفین (افیون طبیعی بدن) و اکسی توسین، هورمونی با اثرات تسکین‌دهنده را آزاد می‌کند. هنگامی که این اندورفین ها بعد از ارگاسم به بدن شما سرازیر می شوند، ممکن است به کاهش درد میگرن و حتی انواع دیگر سردردها کمک کنند.

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

رابطه رضایت بخش تر

حداقل به طور موقت! محققان دریافته‌اند که رضایت جنسی در 48 ساعت پس از رابطه جنسی افزایش می‌یابد و این رضایت می‌تواند منجر به پیوند بیشتر زوجین شود. مری جین مینکین، MD، استاد بالینی در بخش زنان و زایمان، و علوم تولید مثل در دانشکده پزشکی ییل می‌گوید: «در اینجا یک پاسخ دایره‌ای وجود دارد. «برانگیختگی جنسی یک رابطه را تقویت می‌کند و با قوی‌تر شدن رابطه، این می‌تواند هیجان [جنسی] بیشتری را تحریک کند. اگر کسی زندگی جنسی سالمی داشته باشد، احتمالاً رابطه سالم تری نیز خواهد داشت.»

تاثیر باورنکردنی رابطه جنسی برای سلامتی!

خلق و خوی شادتر

تحقیقات انجام شده در چین نشان می دهد که یکی از فواید رابطه جنسی برای سلامت روان این است که افرادی که رابطه جنسی بیشتر و با کیفیت بهتری با شریک زندگی خود دارند، خوشحال تر هستند. (به گفته متخصصان، در کنار این، درگیر شدن در رابطه جنسی خارج از ازدواج تأثیر منفی بر شادی دارد.)

دانشمندان می دانند که اکسی توسین، هورمون احساس خوب که باعث ایجاد پیوند می شود، در طول رابطه جنسی ترشح می شود که به توضیح بخشی از افزایش خلق و خوی که رابطه جنسی ایجاد می کند کمک می کند. اما می تواند بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:علت درد شکم بعد رابطه جنسی در بارداری چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403