روپیه دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم می شود؟


روپیه دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم می شود؟

یکی از مقامات بانک مرکزی هند ادعا می کند که اگر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم می توانند کاری انجام دهند، ارز دیجیتال بانک مرکزی هند هم باید بتواند محصولی ایجاد کند که همان کار را بدون خطرات مرتبط انجام دهد. او تاکید کرد: این اساساً همان چیزی است که ما در مورد CBDCها به دنبال آن هستیم.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ ربیع سنکار ، معاون رییس بانک مرکزی هند (RBI) روز جمعه در رویدادی که توسط انجمن بانک‌های هند (IBA) برگزار شد، درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت کرد.

ما محیطی را دیدیم که در آن ارزهای دیجیتال خصوصی در حال تکامل بودند و متوجه شدیم که این یک تهدید برای سرمایه گذاران، سیستم ها و اقتصاد است.

ما همچنین متوجه ظرفیت ارزهای دیجیتال شدیم که نشان دادند دیجیتالی کردن یک ارز احتمالاً می تواند سودمند باشد.

معاون رییس بانک مرکزی هند با اشاره به اینکه ارزهای دیجیتال غیردولتی از جمله بیت کوین و اتریوم به عنوان ارزهای دیجیتال خصوصی هستند اظهار داشت: اگر کاری وجود دارد که یک ارز دیجیتال خصوصی می تواند انجام دهد، ما باید بتوانیم محصولی ایجاد کنیم که بدون خطرات مرتبط با آن در قالبی مطمئن تر در پول های فیات که توسط دولت حمایت و توسط بانک مرکزی منتشر می شود، این کار را انجام دهد. این اساساً همان چیزی است که ما در مورد CBDCها به دنبال آن هستیم.

بانک مرکزی هند اولین قسمت آزمایشی ارز دیجیتال بانک (CBDC) خود را در اول دسامبر با مشارکت هشت بانک راه اندازی کرد. این آزمایش در 13 شهر در سراسر هند انجام شد.

آزمایش روپیه دیجیتال خرده فروشی از اول نوامبر برای تجارت اوراق قرضه دولتی آغاز شد و آزمایش عمده فروشی که برای پوشش موارد استفاده بیشتر است از ماه های آینده شروع می شود.

رییس بانک مرکزی هند خاطرنشان کرد که آزمایش‌های اولیه CBDC با هدف اطمینان از کارایی همه سیستم‌ها انجام می‌شود.

او توضیح داد:همانطور که پیش می رویم، آزمایش کنندگان بر روی شناسایی فناوری و معماری مناسب برای افزایش کارایی ارز دیجیتال بانک مرکزی تمرکز خواهند کرد.

معاون بانک مرکزی با تاکید بر اینکه امکانات زیادی از جمله قراردادهای هوشمند و اوراق قرضه توکن دار وجود دارد، توضیح داد که بانک مرکزی همه زیرساخت های دیجیتالی را برای آن ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: گزینه های بالقوه ای وجود دارد، به ویژه در زمینه تراکنش های فرامرزی، تعداد زیادی ناکارآمدی در این فرآیند وجود دارد که CBDC می تواند آن را جبران کند.

در همین حال، معاون بانک مرکزی هند معتقد است که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم باید به طور کامل ممنوع شوند.

سانکار در ماه فوریه گفت: نظارت بر ارزهای دیجیتال بیهوده خواهد بود و هشدار داد که محصولات کریپتو اساساً برای دور زدن سیستم مالی مستقر و در مقیاس بزرگ‌تر خود دولت طراحی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان