«عشق من ایران»؛ آوای وحدت بچه‌های مسجد به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی


«عشق من ایران»؛ آوای وحدت بچه‌های مسجد به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی

نماهنگ «عشق من ایران» با محور وحدت مذاهب و اقوام و به سه زبان فارسی، کردی و ترکی به همت بچه‌های مساجد آذربایجانی غربی تولید شد؛ همراهی پرشور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها از نقاط عطف این نماهنگ است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، سرود از آن دسته هنرهایی است که کانون های فرهنگی هنری و بچه های مسجد به آن اهتمامی ویژه دارند، درخشش در جشنواره های ملی و بین المللی و تولید آثار فاخر به ویژه در مناسبت ها که از شبکه های مختلف رسانه ملی و نیز در فضای مجازی پخش می شود، بهترین شاهد بر این مدعا است.

چنان که در جریان حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر نیز بچه های مسجد به عنوان یار دوازدهم با هنر سرود به حمایت از بچه ها برخاستند و با تولید چند نماهنگ حمایت خود از آنها را نشان دادند.

در جریان اغتشاشات اخیر نیز بسیاری از کانون های مسجد با هنر سرود به مقابله با فتنه و فتنه‌گران و نیز جهاد تبیین رفته اند چنان که کانون فرهنگی‌هنری «شهید جهان آرا» در ارومیه اقدام به تولید نماهنگ «عشق من ایران» با کمک بچه های مساجد آذربایجان‌غربی کرده است.

«عشق من ایران»؛ آوای وحدت بچه‌های مسجد به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی

«رضا جمشیدی» درباره هدف و محور تولید این نماهنگ اظهار کرد: در پی اغتشاشات اخیر کشور و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه قومی و مذهبی در میان مردم، کانون فرهنگی‌هنری «شهید جهان آرا» با کمک بچه های چندین مسجد از آذربایجانی غریی، نماهنگ «عشق من ایران» با محور وحدت و همگرایی را تولید کرد.

رابط فرهنگی کانون شهید جهان‌آرا ادامه داد: همسو با رویکرد وحدت‌گرایانه‌ای که در تولید نماهنگ مدنظر بود و نیز به دلیل همزیستی اهل‌سنت و شیعیان در آذربایجان غربی، «عشق من ایران» در هفت دقیقه و به سه زبان فارسی، ترکی و کردی و با همکاری جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی تولید شده است.

«عشق من ایران»؛ آوای وحدت بچه‌های مسجد به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی

وی درباره عوامل تولید این نماهنگ بیان کرد: شعر «عشق من ایران» سروده رضا یزدانی از شعرای قمی، آهنگسازی آن با احسان جوادی و ملودی و خوانندگی نیز کار با خودم است؛ نماهنگ در پنج شش لوکیشن و اِلمان آذربایجان غربی و با حضور نوجوانان و جوانانی از شیعه و اهل‌سنت طی دو روز فیلمبرداری شد و تمامی صحنه ها به گونه ای است که وحدت مذاهب و اقوام را به نمایش می گذارد.

«عشق من ایران»؛ آوای وحدت بچه‌های مسجد به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی

جمشیدی با بیان اینکه نماهنگ «عشق من ایران» بعد از ایام فاطمیه پخش می شود، گفت: پیش از این نیز گروه سرود بچه های مسجد آذربایجان غربی در مناسبت هایی همچون ایام فاطمیه و نیمه شعبان آثاری را تولید و پخش کرده اند که با استقبال مواجه شده است.

رابط فرهنگی کانون شهید جهان‌آرا با اشاره به همکاری بالای بچه های مسجد به ویژه دانش آموزان در تولید نماهنگ ها و سرودهای فاخر و ارزشی، خاطرنشان کرد: امید است این کارها زمینه حمایت نهادها و ارگان های فرهنگی تربیتی از بچه های مسجد و هیئت را که خروجی فعالیت هایشان چنین ارزشمند است، فراهم کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه