کتابفروشی الساقی لندن تعطیل شد


کتابفروشی  الساقی  لندن تعطیل شد

بزرگترین کتابفروشی تخصصی آثار خاورمیانه در لندن به دلیل گرانی و مشکلات مالی تعطیل شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، گرانی ناشی از تورم و همچنین افزایش هزینه‌های تولید با توجه با صعودی شدن قیمت انرژی در اروپا بزرگترین کتابخانه تخصصی آثار خاورمیانه را تعطیل کرد.

این کتابفروشی که به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آثار خاورمیانه برای علاقمندان به کتاب شناخته‌شده بوده که اکنون تعطیلی این کتابفروشی بیانگر اوضاع خراب و نگران کننده محصولات فرهنگی و صنعت نشر در بریتانیا است.

به گفته کارشناسان مهمترین مشکل کتابفروشی افزایش هزینه‌های تولید و البته مشکلات کارکنان این واحد صنفی بعد از اجرای برگزیت بوده است.

سلوی کاسپار درباره تعطیلی کتابفروشی به رسانه‌ها گفت: اگرچه این تصمیم بسیار دشوار است اما واقعیت امر اینجاست که بدلیل مشکلات اقتصادی و شرایط موجود ناچاریم پایان سال جاری میلادی یعنی 31 دسامبر رسماً فعالیت خود را متوقف و تعطیل کنیم.

کارشناسان و منتقدان ادبی با انتشار این خبر نسبت به وضعیت صنعت نشر در سراسر بریتانیا و البته قاره سبز ابراز نگرانی کردند و براین باورند تعطیل شدن کتابفروشی بزرگ یاد شده به معنای آغاز حرکت دومینوی تعطیلی واحدهای مشابه است که نهایتاً تعبیر آن ضربه کاری به فرهنگ ساکنان منطقه است.

انتهای پیام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا