اورانیوم 60 درصد در رادیو دارو‌ استفاده می شود/ بدون رفع تحریم ها، برنامه هسته ای ایران بی محدودیت می شود


اورانیوم 60 درصد در رادیو دارو‌ استفاده می شود/ بدون رفع تحریم ها، برنامه هسته ای ایران بی محدودیت می شود

عمویی گفت: بدون رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را بدون محدودیت مورد نظر طرف خارجی پیگیری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب قطعنامه در شورای حکام، کشورمان اقداماتی را برای مقابله با این حرکت سیاسی کشور‌های غربی طراحی کرد که تقویت توان غنی سازی و رسیدن به ظرفیت ۶۰ درصد از جمله این اقدامات است. ما دو آبشار جدید را نیز در فوردو و نطنز فعال کردیم.

عمویی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی از سانتریفیوژ نسل جدید بهره گرفته و این اقدامات با حضور ناظران آژانس صورت گرفته و گزارش آن در اختیار آژانس بین المللی است، افزود: اقدامات کشورمان مورد تایید قرار گرفته است. واقعیت این است که ما غنی‌سازی ۶۰ درصد را برای رسیدن به ماده مولیبدن که مورد استفاده در رادیو دارو است، هدف گذاری کردیم و در حال ذخیره‌سازی نیاز داخلی هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توان هسته‌ای جمهوری اسلامی بدون وابستگی خارجی قابلیت ارتقا دارد، گفت: غربی‌ها بدانند اگر طرف‌های خارجی به تعهدات خود پایبند نباشند، ما نیز لزومی به اعمال محدودیت در برنامه هسته‌ای خود نمی‌بینیم. محدودیت در برنامه هسته‌ای به صورت موقت در چارچوب برجام پذیرفته شده بود در مقابل شرط رفع تحریم ها.

عموئی همچنین گفت: بدون رفع تحریم ها، جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را بدون محدودیت مورد نظر طرف خارجی پیگیری می‌کند. براساس قانون اقدام راهبردی تاکید شده در هر سطحی که نیاز صلح آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان باشد، سازمان انرژی هسته‌ای موظف به غنی‌سازی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است