افزایش سرسام آور قیمت شیرخشک در انگلیس


افزایش سرسام آور قیمت شیرخشک در انگلیس

انجمن‌های خیریه انگلیس هشدار دادند قیمت بسیار زیاد شیرخشک کودکان، باعث به خطر افتادن زندگی آنها می‌شود.

انجمن های خیریه انگلیس هشدار دادند قیمت بسیار زیاد شیرخشک کودکان، باعث به خطر افتادن زندگی آنها می شود. این انجمن ها هشدار دادند در پی افزایش سرسام آور این کالای حیاتی، والدین آسیب پذیر ممکن است به روش های نامطمئنی برای تغذیه کودک خود روی بیاورند. آنها ممکن است از شیرخشک های تقلبی که قیمت کمتری دارند و یا غذاهای نامناسب برای نوزادان مانند فرنی استفاده کنند.

نتایج تحقیقات مرکز مشاوره بارداری بریتانیا نشان می دهد قیمت ارزان ترین نوع شیرخشک کودک 22 درصد افزایش یافته است. بن های «هلثی استارت» دیگر برای خرید شیرخشک که ماده‌ای حیاتی برای تغذیه کودک در 6 ماه اول زندگی است، کافی نیست. ارزش این بن ها 8 پوند و 50 سنت برای هر هفته تغذیه یک شیرخوار بود که به مادران باردار یا مادران دارای کودک شیرخوار در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی داده می شود.

این در حالی است که سیستم سلامت ملی بریتانیا پیشنهاد داده کودکان در سال اول زندگی خود، فقط با شیر مادر تغذیه شوند. اما آمارها نشان می دهد اکثریت کودکان در 6 تا 8 هفتگی تولد خود به طور کامل یا تا اندازه‌ای با شیرخشک تغذیه می شوند. همچنین این سیستم تاکید کرده که شیر گاو به کودک زیر یک سال نباید داده شود.

کلر مورفی مدیر مرکز مشاوره بارداری بریتانیا اظهار کرد دولت درباره این بحران که خطر تغذیه نادرست و بیماری های جدی و خطرناک را برای کودکان ایجاد می کند نباید سکوت کند و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد. دولت باید ارزش بن های هلثی استارت را برای حمایت از کوچک ترین اعضای آسیب پذیر جامعه بریتانیا افزایش دهد.

براساس گزارش گاردین، مراکز خیریه بریتانیا از دولت خواسته‌اند تا ارزش این بن ها به حداقل 10 پوند در هفته افزایش یافته تا حمایت از خانواده های دارای کودک شیرخوار افزایش واقعی پیدا کند. انجمن خیریه کودکان نیز اظهار کرد کارکنان و داوطلبان بانک غذا نمی توانند از خانواده ها برای تغذیه شیرخوارانشان تا جای ممکن، و به همان روش کارشناسان و متخصصان مانند ماماها، کمک کنند.

افزایش سرسام آور قیمت شیرخشک در انگلیس

این در حالی است که چندین ماه قبل، دولت آمریکا نیز همزمان با تعطیلی یک کارخانه تولید شیرخشک در این کشور به علت آلودگی محصولات تولیدی، با بحران کمبود گسترده و افزایش چشمگیر قیمت آن مواجه شد. طوری که دولت بایدن مجبور به واردات این ماده حیاتی از برخی کشورهای دیگر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم