تولید ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد


تولید ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا اعلام کرد تولید انبوه ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد. در ادامه با ویژگی‌های این محصول جدید سایپا آشنا خواهیم شد.جواد نیستانی، مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا عنوان کرد هرچند تولید خودروهای...

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا اعلام کرد تولید انبوه ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد. در ادامه با ویژگی‌های این محصول جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

جواد نیستانی، مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا عنوان کرد هرچند تولید خودروهای سواری دوگانه سوز در گروه سایپا به دلایل مختلفی از جمله استانداردهای سختگیرانه خودروهای دوگانه سوز به مدت چند سال به تعویق افتاده بود، اما سرانجام طبق دستور ویژه مدیرعامل سایپا تولید این خودروها را از ابتدای سال در دستور کار خود قرار دادیم.

جزئیات تولید ساینا S دوگانه سوز

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا در ادامه بیان کرد مواردی چون صرفه اقتصادی سوخت پاک CNG، وجود زیرساخت جایگاه‌های شارژ گاز در سراسر کشور و همچنین توسعه شرکت‌های داخلی سازنده قطعات CNG باعث شده تا میزان تقاضا برای خرید این خودروها نیز افزایش پیدا کند. در همین راستا از خرداد سال جاری تولید ساینا S دوگانه سوز را در دستور کار خود قرار دادیم.

تولید ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد

نیستانی در ادامه بیان کرد ساینا اس دوگانه سوز به موتور M15 دوگانه سوز مجهز شده که قدرتی برابر با 54 کیلووات را به همراه خواهد داشت. از این رو میان توان خروجی این پیشرانه در حالت سوخت گاز نسبت به حالت بنزین اختلاف کمی وجود دارد و همین اختلاف کم باعث شده تا در زمان تغییر وضعیت سوخت شاهد تغییر ناچیزی در عملکرد باشیم.

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا تاکید کرد برای این خودرو حجم مخزن گاز 62 لیتری در نظر گرفته شده که به واسطه آن می‌تواند به شکل ترکیبی پیمایش حدود 200 کیلومتر را به همراه داشته باشد. همچنین پیمایش آن در جاده 230 کیلومتر خواهد بود.

تولید ساینا S دوگانه سوز تا 2 ماه دیگر آغاز خواهد شد

طبق گفته نیستانی، برای اولین بار خودرو ساینا اس دوگانه سوز به شیر برقی مخزن مجهز شده که سطح ایمنی مدار پرفشار سامانه گاز را افزایش خواهد کرد. علاوه بر این از آنجایی که این خودرو به عنوان تاکسی نیز استفاده خواهد شد، برای آن نیم اکسل‌های تقویت شده در محور جلو در نظر گرفتیم تا عملکرد و دوام جلوبندی خودرو افزایش پیدا کند. همچنین این خودرو از سیستم ترمزگیری قوی‌تری نسبت به نوع بنزینی بهره می‌برد.

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا در ادامه بیان کرد برای تامین قطعات گازسوز این خودرو نظیر رگلاتور، شیر برقی و مخزن سعی کردیم تا حد امکان از توانایی‌های شرکت‌های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد استفاده کنیم تا وابستگی و ارزبری این خودرو کاهش پیدا کند.

نیستانی در ادامه با اعلام این که این خودرو تست‌های سطح خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته و در مرحله دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد قرار دارد، گفت این خودرو کالیبراسیون آلودگی یورو 5 را نیز به انجام رسانده و به زودی از سازمان حفاظت محیط زیست تاییدیه را دریافت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟